Ислам асыл дініміз

Ассалямуғалейкум! Сізге бір сұрағым бар еді, некеге дейін қызбен қалай араласу керек?

maulenov

Уағалейкумуссалам! әуелі, осы өміріміздің барлығы сынақ екенін есіңізге саламыз. Әсіресе, әйел сынағы! Алла Тағала былай деді: «Адам баласы үшін әйелдер, балалар, алтын күмістен жиналған қазыналар, сәнделген аттар, малдар және егіндерді қызыға сүю әдемі көрсетілді» (Әли `Имран сүресі, 14-аят). Аятта Алла әйелдерден бастады!
Ал Алланың елшісі (с.ғ.с.) былай деді: «Өзімнен кейін ерлер үшін, әйелдерден зиянырақ сынақ қалдырмадым» (әл-Бухари 5096, Муслим 2740).
Хафиз Ибн Хаджар былай деді: “Бұл хадисте, өзге сынаққа қарағанда, әйелдерден келетін сынақ қиынырақ екеніне нұсқау бар. Бұған тағы Алланың: «Адам баласы үшін әйелдерді... қызыға сүю әдемі көрсетілді», - деген сөздері де нұсқайды. Өзге сынақтарды атамастан бұрын, Алла әйелдерді айтып өтті, өйткені олар бүкіл сынақтардың негізі болып табылады!” (“Фатхул-Бәри” 9/41).

Енді, сізге мына төмендегі кеңестерді ескергені жөн:

Некелесу мақсатында қызды көрудің шариғатта өзіндік талаптары мен шарттары бар. Олар мынадай:

– Тек некелесу ниетінде болуы тиіс. Пайғамбарымыз (с.а.у) өзінің бір хадисінде: «Кімде-кім бір қызды айттырғысы келсе, оған (мұқият) қарауына рұқсат, егер шынымен де некелесу мақсатында болса. Қыздың (оны көргендігін) білуі шарт емес»(Әл-Һайсәми, Мәжмәғ, ән-Никах – №7455 хадис), – дей отырып, қызды тек некелесу мақсатымен көре алатындығын айтуда.

– Қыздың жүзіне, білезікке дейін қолына қарауына рұқсат. Себебі, арада неке болмағандықтан, қыздың қалған жерлері шариғат бойынша жабық болуы шарт. 

– Қол ұстасу, құшақтасу сияқты тыйым салынған (неке қиылмайынша) әрекеттерге бармауы керек.

– Оңаша қалатын жерде кездеспеуі тиіс. Кездескенде қыз жалғыз емес, қасында туысының бірі болуы керек. Пайғамбарымыз (с.а.у): «Ер кісі өзіне бөтен әйелмен оңаша қалмасын. Сөзсіз, үшіншісі шайтан болады. Бірақ (қыздың) туысын серік қылса, ол басқа»(Ахмад ибн Ханбал – №15269 хадис), – деген.

– Өз таңдауына толығымен сенімді болуы үшін бірнеше рет көрісуіне рұқсат.

Қазіргі таңда жоғарыдағы талаптарға көбіне назар аудармағандықтан, арты сүйкімсіз әрекетке алып кеп жатады.  

Ассаламуғалейкум! Менің есімім Индира, осы есімімді ауыстырғым келеді, жасым отызда, есім ауыстыру үшін Ислами қағидалар бар ма?

Индира

Уағалейкумуссалам! Индира, хадис шәрифте «Есімі жаман болған адам оны әдемі атқа ауыстырсын» деп бұйырылған(Бәриқа). Хазреті Айша (р.ғ.) анамыз «Расулуллаһ (с.ғ.с.) жаман есімдерді өзгертетін еді» деген(Тирмизи).  Кәпірдің есімін қоюдан да аулақ болу керек. Хазреті Имам Раббани «Бір мұсылман кәпірдің есімін алудан арыстаннан қашудан да артық қашу керек. Ондай есімдер және ол есімдердің иелері Аллаһтың дұшпандары» деп бұйырған(Мәктубат Раббани). Демек, есіміңізді ауыстыруыңызға болады, ол үшін дін қызметкері немесе діни сауаты бар бір адам Сіздің оң құлағыңызға – азан шақырып, сол құлағыңызға қамат айтып, жаңа есіміңізді атау керек.

 

Ассаламуғалейкум уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Менің сұрағым. Парыздан бөлек нәпіл құлшылықтарды(қосымша ораза және намаз) орындауды ата-анам құптамаған жағдайда жасырын түрде орындауға бола ма? Себебі ашық білдірсем, тіпті Құран оқығанда да тыйып тастайтыны бар. Мысалы, тәһәжжуд намазын олар ұйықтап жатқанда оқу, оразаны сабақ кезінде ұстау сияқты.Қосымша құлшылықтар қатты жасағым келеді. Құраным да бар. Бұл менің ата-анам алдындағы міндеттеріме әсер етіп жатқан жоқ. Сабаққа үлгерімім де өте жоғары. Аллаға шүкір. Не істесем болады?

Ақбота

 

Уағалейкумуссалам уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Ақбота, ата-ананың разылығын алу, оларға деген құрмет көрсету, қарсы шықпау дініміздің басты бұйрықтарының бірі екені баршамызға мәлім. Көптеген Құран аяттары мен хадистерде ата-анаға жақсы мәміле жасау жайында айтылады.

Дегенмен, олар кейде пендешілікке беріліп бізді шариғатқа теріс келетін әрекеттерге итермелеп, күнә істерге шақыруы мүмкін, мүндай жағдайларда ата-анамызға бағынбауымызға дініміз рұқсат береді.

Ендеше, ата-анаңыз намаз, ораза сияқты дін негіздерін орындауға қарсы шықса, мұнысына құлақ аспауыңыз күнә саналмайды.  

Бірақ,  бұл «ата-анаға дөрекі мінез көрсетіп яки араздасып, олардан безіп кету керек» деген сөз емес. Керісінше, майдалап, жұмсақ түсіндіруге тырысуыңыз тиіс. Алда-жалда көнбей жатқан күннің өзінде сый-құрметіңізді аямауыңыз ләзім! Алла тағала бұл жайында былай дейді: «Егер ата-анаң білмейтін нәрсеңді – Маған серік қосуға зорласа, оларға бағынба! (Дегенмен) Олармен бұл дүниеде жақсы қарым-қатынаста бол!..»(Лұқман сүресі – №15 аят)

Ассаламуғалейкум! Сізге қояр сұрағым көп, соның бірі, жұмыс мәселесіне байланысты. Мектепте жұмыс істегім келеді, бірақ қазіргі заман ағымына сай құралақан жұмысқа да алмайды, соның түйінін қалай шешсем екен. Пара беріп кірсем бола ма? Сол сұрағыма жауап беріңізші, алдын-ала рахмет!!!! Аллах разы болсын!

Айжан 

Уағалейкумуссалам! Айжан, Пайғамбарымыз Мұхаммед (с.ғ.с.): «Пара алғанға, бергенге және бұлардың арасында параға арашы болған адамға да Аллаһ лағынет етсін»,және «Пара берушінің де, пара алушының да орны тозақ»,- деген.

Парақорлықтың кеңінен етек жаюы қияметтің белгілерінен. Хадис шәрифте: «Сондай заман келеді, пара сыйлық деген атпен берілетін болады...» делінген.(И. Ғазали)

Парақорлық - тойымсыз құлқынды көздеп, байи түсу тәсілі. Бұл шариғат үкіміне де, мемлекет заңына да қайшы. Біреуге пара беру, не пара алу - бұл жеке адамның ғана ісі емес. Ол бүкіл қоғамның, сол ортаның айнасы. Мемлекеттің дамуына өлшеусіз өз зардабын тигізеді. Сол себепті Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) пара алудың да, берудің де үлкен күнә екенін ескертіп, бұдан сақтандырған.

Тәһәжжуд қай уақытта оқыған дұрыс?

Сағындық

Құрметті Сағындық, «Тәһәжжуд» сөзінің бір мағынасы – қысқа ұйқыдан кейін ояну дегенді білдіреді. Демек, түннің бір уағында ұйқыдан оянып оқыған абзал. Деректерде келген бір риуаят бойынша Хажжәж ибн Омар деген сахаба былай дейді: «Түннің барлығын ояу өткізсе, тәһәжжүд оқыған болып саналады деп ойлайсыңдар ма?! Шынында тәһәжжүд – қысқа ұйқыдан кейінгі намаз, қысқа ұйқыдан кейінгі намаз, қысқа ұйқыдан кейінгі намаз!»(Тәфсируль Құртуби, Исра сүресі – 79 аят түсіндірмесі).  

Сондай-ақ, Исра сүресіндегі тәһәжжуд намазы жайында айтылған аятты да тәпсіршілер «ұйқыдан кейін түннің бір уағында оқылатын намаз» деп түсіндірме берген(Тәфсирут Табари; Тәфсируль Бәғәуи; Тәфсиру Ибни Кәсир, Исра сүресі – 79 аят түсіндірмесі). Демек, аталмыш нәпіл намазын оқығысы келген кісі әуелі ұйықтап, кейін түннің бір уағында (таң намазы кіргенге дейінгі уақыт ішінде) оянып тәһәжжуд оқиды. 

Қазақстандық қыз-келіншектер қап-қара хиджабты киіп бетін көрсетіп жүруде... Бұл Исламға жат емес пе? Қазақ қыздарына ақ кимешек кисе болмады ма?

Салтанат

Құрметті Салтанат, ең әуелі хиджабтың парыздығынан бұрын хиджаб пен орамалдың парқын ажыратып алған жөн сияқты. «Хиджаб» арабша сөз. Оның негізгі түбірі «хажәбә», яғни қазақшасы жасыру, жабу, жамылғыш деген мағыналарды береді. Хиджабты қазақша орамал деп те атайды. Хиджаб пен орамалдың негізгі ұғымы бір. Әйелдердің басын орамалмен жауып, әурет жерлерін бөгде адамдардан жасырып ұзын киім киюі – Алла Тағаланың бұйрығы. Дінімізде әйелдердің беті, екі қолы (білезігіне дейін) мен екі аяғынан (тобығына дейін) басқа жерлері ұятты болып есептеледі. Сондықтан да, барлық әйел баласы ұятты саналған әуретті жерлерін киімімен жауып, бөгде ер кісілерге көрсетпей жүрудің шариғаттағы үкімі – парыз. Оның парыздығына Қасиетті Құранның «Нұр» сүресіндегі 31-аят дәлел. Онда: «Мүмін әйелдерге айт, өздеріне харам етілген нәрселерге қарамасын, ұятты жерлерін зинадан, күнә атаулыдан қорғасын, мәжбүр көрінген жерлерінен (бет, екі қол, тобықтан төмен екі аяқ) тыс әдеміліктерін көрсетпесін. Орамалдарын жағаларын да (яғни, мойын, көкіректері ашық қалмасын) жабатындай етіп тақсын...»), - делінген. Ал ата-бабаларымыз «ғұрпымызда орамал тағу жоқ» деп, Құран қағидасына қарсы шықпаған. Керісінше, оны ғұрпымен сабақтастырып, ою-өрнегімен көркемдеп, өзінің төл киім үлгісіне айналдыра білген. Сондай-ақ қазақ жерінің әр өңіріне тән әйел кимешегі болған. Тіпті, әйелдердің жас ерекшеліктеріне де байланысты кимешек үлгілері тігілген. Бүгінгі таңда да Құран өлшемдерін ескере отырып, заман талабына сай әр түрлі ұлттық орамалдардың үлгілерін тігіп киюге болады. Оған шариғатымыз рұқсат етеді.

Осы тұста айта кетер бір мәселе, қап-қара түсті матадан тігілген және тек көзді ғана ашық қалдыратын пәренже кию шариғатымызда парыз емес. Елбасы да қазақ қыздары ешқашан жүздерін жаппағанын айтты. Ол кейбір елдерде қалыптасқан дәстүр екені айтпаса да түсінікті. Біз осыны қыз-келіншектерге ашық түсіндіреміз. Оларды қап-қара киінбей, керісінше, шариғатқа да сай, ұлттық санамызға да жат емес, әрі күнделікті киіп жүруге ыңғайлы заманауи талғамға сәйкес киім үлгілерін киюге шақырамыз.

Мазхаб ұстану қай амалға жатады сүннет пе әлде уәжіб пе? Біз неге имам Ағзам Әбу Ханифа (р.а) мазхабын ұстанып, имам Матруди ақидасын ұстанамыз осыған кітаппен дәлел айтсаңыз. Кейбір ақидада сенім көзқарасынан адасқан жігіттерге түсіндірме үшін қажет. Алла разы болсын.

Жанболат

 

Құрметті Жанболат, Алла Тағала қасиетті Құран Кәрімде: «Білмесеңдер, білім иелерінен сұраңдар»(«Нахл» сүресі, 43-аят) деп білім иелеріне жүгінуді құлдарына жүктеген. Сондықтан пайғамбарымыз бақилық болғаннан кейін сахабалар мен табиғиндардың Хижаз аймағындағылары Абдуллаһ ибн Омардан, ал Куфадағылары Абдуллаһ ибн Мәсғуд (р.а.) сынды ғалым сахабалардан пәтуа сұрап, солардың айтқан үкімдерін негізге алып амал еткен болатын.

Ендеше, ана тілдері арапша әрі Мұхаммед (с.ғ.с.) пайғамбарды көздері көрген сахабалардың және сахабаларды көзі көрген табиғиндердің өздері діни мәселелерде араларындағы білімділерге жүгінген болса, кейінгі ғасырлардағы адамдардың Әбу Ханифа секілді Құран ілімімен қоса хадис ілімін, мантық-қисын, фиқһ негіздерін, сахаба фәтуалары мен басқа да ғұламалардың көзқарастарын, т.б. ислами ілімдерді жетік біліп, әрбір аятты зерделеп, мыңдаған хадисті мұқият зерттеген мүжтәһид ғалымдардың шығарған үкімдерімен жүруге қаншалықты зәру әрі мұқтаж екені айтпаса да түсінікті. Ал өз бетінше әрекет еткен адамның ақиқаттан адасуы әрі өзгелерді де адастыруы әбден мүмкін.
Ол бейнебір асау толқынды теңізге желкенсіз, әлсіз қайықпен шыққан ақылсыз бейшараға ұқсамақ. Мәзһаб ұстанбаймын деген адамның мысалы мынаған ұқсайды: Математика, физика ғылымдарында білгірлердің анықтаған тұрақты формулалары бар. Қарапайым адамдар сол формулаларды қолдана отырып есептерін шығарады. Ал оны қолданбаймын деп бас тартқандар өздері сондай формулаларды ойлап табуы ләзім. Ал ол үшін ондай адам өзінің алдындағы білгірлерден де асып түсіп, білімі олардан да терең болуы қажет. Олай болмаса, бұрынғы формулаларды қолданбаймын деуі бекер. Міне, дәл осы тәрізді мәзһаб ұстанбаймын деген адам да Имам Әбу Ханифа, Имам Малик, Имам Шафиғи, Имам Ахмад ибн Ханбал секілді мүжтаһидтік дәрежеге жетпеген жан болса, мәзһабсыз жүрем деуі де бос әурешілік.

Шынында біз фықхта Имам Ағзам мәзһабын, ал ақидада Имам Матуриди мәзһабын ұстанамыз. Себебі, зерттеушілер бұл екі ғұламаны бір-бірінен ажыратып жатпайды. Имам Ағзам мен имам Матуридидің көзқарастарын салыстырғанда қайсы пікір кімдікі екендігін ажырату қиын. Осы тұрғыда, зерттеушілер имам Матуриди өз шығармаларында имам Ағзамның мынандай кітаптарын қолданғандығын анықтаған: ««әл-Фыкһул-әкбар», «әл-Фыкһул-әбсат», «Рисалату Әбу Ханифа ила Осман әл-Ветти», «Ваиету Әбу Ханифа ли-тилмизихи Юсуб б. Халид әс-Семти».

Имам Матуриди бұл кітаптарды ұстаздары Әбу Насыр Ахмад ибн Аббас әл-Бейади, Ахмад ибн Ысқақ әл-Жүржани және Насыр ибн Яхия әл-Балхиден үйренгендігін, олар болса Әбу Сүлеймен Мұса әл-Жүржаниден үйренгендігін, әл-Жүржани  ұстазы Мұхаммед ибн әш-Шайбаниден үйренгенін айтқан.

Ассаламуғалайкум уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Имам ағалар, сіздерге Алла Тағала разы болсын! қояр сурағым, 5 уақыт намаз оқуыма әке-шешем қарсы, бірақ олардың қарсылығына қарамастан намаз оқып жүрмін. Бұл ісім дұрыс па? Айтады ғой әке-шешеге, Аллаға қарсы шықпа деп, не істеуім керек? Дұрыс істемей жүрсем Алла өзі кешірсін! Толық сахих хадистермен жауап берулеріңізді өтінемін!

Тоқжігіт Жанболат

 

Уағалейкумуссалам уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Тоқжігіт Жанболат, ата-ананың разылығын алу, оларға деген құрмет көрсету, қарсы шықпау дініміздің басты бұйрықтарының бірі екені баршамызға мәлім. Көптеген Құран аяттары мен хадистерде ата-анаға жақсы мәміле жасау жайында айтылады.    

Дегенмен, олар кейде пендешілікке беріліп бізді шариғатқа теріс келетін әрекеттерге итермелеп, күнә істерге шақыруы мүмкін, мүндай жағдайларда ата-анамызға бағынбауымызға дініміз рұқсат береді.

Ендеше, ата-анаңыз намаз, ораза сияқты дін негіздерін орындауға қарсы шықса, мұнысына құлақ аспауыңыз күнә саналмайды.  

Бірақ,  бұл «ата-анаға дөрекі мінез көрсетіп яки араздасып, олардан безіп кету керек» деген сөз емес. Керісінше, майдалап, жұмсақ түсіндіруге тырысуыңыз тиіс. Алда-жалда көнбей жатқан күннің өзінде сый-құрметіңізді аямауыңыз ләзім! Алла тағала бұл жайында былай дейді:

«Егер ата-анаң білмейтін нәрсеңді – Маған серік қосуға зорласа, оларға бағынба! (Дегенмен) Олармен бұл дүниеде жақсы қарым-қатынаста бол!..»(Лұқман сүресі,15 аят.)

Ассаламуғалейкум уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Жүніп болғаннан кейін ғұсыл алмай жай дарет алсам бола ма? Қыс айында оған жағдай келмей тұр. Ғұсыл алуға мүмкіндік жоқ. Басқа жолы барма? Кеңес берсеңіздер. Рахмет. Аллах разы болсын!

Гүлдана

Уағалейкумуссалам уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Гүлдана, сұрағыңызға жауап беруден әуелі, ғұсыл алудың парыз амал екендігін айта келіп, ғұсыл алмауға себеп еткен жағдайлар тек шариғатқа талаптарына сай болу керектігін және ғұсыл орнына дәрет емес тәйәммүм ғана алынатындығын ескертеміз!

Егер сіздің ғұсыл алмауға себеп еткен жағдайыңыз мына төменде көрсетілген жағдайлармен сәйкес келсе, сонда ғана ғұсыл орнына тәйәммүм алу парыз болады. Ол жағдайлар, мынадай:

1. Су жоқ немесе су болғанымен жеткіліксіз я болмаса суға баратын жол қауіпті және сатып алуға судың қымбат я болмаса сатып алар ақшасы жоқ жағдайларда тәйәммүм алынады.

2. Суды пайдалануға шамасы жетпеу. Қапаста қалу, жабайы аңдардан, ұрлықтан қорқу, т.б. себептермен суды пайдалана алмаған адам тәйәммүм алады.

3. Суды   пайдаланса,   ауруға   шалдығуынан   яки науқасының қозатынынан қорыққан адам тәйәммүм алады.

4. Судың аса қатты суық болуы. Суды пайдалану мүшеге  қатты  зиян  немесе  ауруға  шалдықтыратын жағдайда тәйәммүм алады.

Тәйәммүм алудың шарттары: 1. Тәйәммүм алуға ниет ету; 2. Таза жер (топырақ, тас, тозаң, құм секілді) жынысын табу; 3. Бірінші, қолдарын таза жер жынысына соғып, қолдарына жұққан топырақпен бетіне (қос алақанымен) мәсіх тарту; 4. Екінші, қолдарын таза жер жынысына соғып, қолдарына жұққан топырақпен екі қолына (сол алақанымен оң қолына, оң алақанымен сол қолына) шынатақтарымен қосып мәсіх тарту;

Ассаламуғалейкум уа рахматуллаһи уа баракатуһ!!! Менің қазіргі жұмыс жасап жатқан колледжімде, «Қазақстандағы қазіргі діни ахуал» Баяндама: оқу керек еді соған қазіргі мысалдармен студенттерге кішкене ұғымды болатындай қайдан материалдар алсам болады??? Рахмет, Аллаһ разы болсын!

Мубарак

Уағалейкумуссалам! Мубарак, мына баяндама үшін дайындалған материалмен танысыңызшы:

Дінім - Ислам, мәзһабым – Әбу Ханифа

Біздің қазақ халқы – мұсылман, діні – Ислам екендігі жөнінде үнемі Елбасшымыз Н.Ә.Назарбаев биік мінбелерден тектен текке айтып жүрген жоқ. Сан ғасырлар бойы исламдық жолды ұстанған ата-бабаларымыз осы дінге лайықтап өз әдет-ғұрып, салт-дәстүрін, наным-сенімін қалыптастырған, әрі оны ұрпақтан ұрпаққа жалғастырып отырған. Ислам діні қазақ халқының өзіндік руханияты мен мәдениетінің қалыптасуындағы негізгі қайнарлардың бірі болып табылады.

Кешегі келмеске кеткен кеңестік кезіңінде қазақтың мәдениетіне, әдебиетіне, салт-дәстүріне, тіліне, ділі мен дініне қиянат жасалды. Оған тарих куә. «Құдайсыздар қоғамы» дегенге дейін құрғызған сол заманда да талай зұлматты бастан кешкен ата-бабаларымыз тағдыр тезіне төзіп, сабыр сақтап, сенімдеріне селкеу түсірген емес. Енді егемен ел атанып, етек-жеңімізді жинап, еңсемізді тіктедік. Аллаға шүкір, бүгінде халқымыз Ислам діні мен имандылыққа бет бұруда.

Ислам он төрт ғасырдан бері бүкіл адамзатты сенімі мен нанымына, тегі мен нәсіліне қарамастан бейбітшілік пен ынтымаққа, сабырлылық пен тазалыққа шақырып келе жатқан Аллаһ тағаланың бірегей діні. Тарих сахнасына көтерілгеннен бергі уақыт ішінде өмірдің өзі көрсеткендей Ислам дінінің ғылым, білімнің, мәдениет, яғни өркениеттің сарқылмас кәусар бұлағы екендігін әлем мойындағалы қашан. Ислам әлемге даңқты жерлестеріміз Әбу Насыр әл-Фараби, Ибн Сина, Әбу Райхан әл-Бируни, һибатулла ат-Тарази, Қауам ад-Дин әл-Итқани әл-Фараби ат-Түркістани, Ұлықбек, Мұхаммед Захир ад-Дин Бабыр мен Мұхаммед Хайдар Дулати, Имам Замин Түркістани секілді кемеңгер ғұламаларды берді. Ғылымның көптеген саласына даңғыл жол ашты.

Ислам дінінің қазақ даласына келгеніне де ХІІ жарым ғасыр болды. Халқымыз ежелден Ислам ғұламасы, шариғаттың білгірі Әбу Ханифа Нұғман Сәбитұлы (р.а.) негізін қалаған Ханафи мазһабын (діни құқықтық мектеп) ұстанады. Бұл мазһаб тұнған ізгілік пен бүкіл адамзатқа ортақ асыл құндылықтарға бай. Орта Азия мен Қазақстанда қанша ғасырлардан бері діни алауыздықтың болмай, ұрыс – керіс, дау – жанжалдан іргесін аулақ ұстауының да бірден - бір сыры осында. Өйткені құлшылық амалдарының бір болуы, ондай жат пиғылдың тууына жол бермейді.

Өкінішке орай, бүгінде дін атауын жамылған кейбір ағымдар Ислам дінін жақсы жағынан ғана танытудың орнына қатыгездік пен дөрекілік арқылы ата дінімізге залалын тигізуде. Қазақ атамыз: «іштен шыққан жау жаман» - дейді ғой. Басқа дінді немесе секталарды уағыздайтын миссионерлерге қарағанда, Исламның атын жамылып келіп жатқан уағызшылардың қаупі күштірек сияқты. Себебі, жалпы қазақтың қаракөздері басқа діннің және діни топтардың уағызына үрке қарайды. Көп жағдайда психологиялық, әлеуметтік, қоғамдық немесе рухани сияқты түрлі проблемаларға душар болып жүрген кісілер басқа дінді уағыздайтын миссионердің құрған тұзағына тұтылуы мүмкін.

Ал сәләфи, хизбут-тахрир секілді басқа да исламды уағыздап келіп жатқан топтарға иісі қазақтың мұсылмандық болғандықтан, алдануы тез болып жатыр. Әрине бұл мәселе қауіпті. Себебі ақиқат, таухид, тура жол, таза ислам, Құран мен сүннет секілді керемет девиздермен әңгімені бастаған кезде, діни сауаты атеизм мен исламның ортасында қалқып тұрған қазақтың азаматы леп-лезде

осы жалған ұрандардың артында кеткенін білмей қалады. Исламға қатысты дәстүрлі емес мұндай топтардың таралуының артында үлкен күштер тұрғандай көрінеді.

Мысалыға сәләфилік бағытты алатын болсақ, бұл топ қай қоғамға барса да, нәтижесі сол қоғамды бөліп жарумен, мүшелерінің арасына алауыздық салумен және агрессияны оятуымен көрінеді. Себебі, сәләфизм немесе уахабизм (екі атау болғанымен зат біреу) басқа дін өкілдерін қоя тұрғанда, исламға қатысты бағыттардың ешбірін мойындамайтын, олардың баршасын адасушылар мен тозақыларға теңейтін топ. Міне осы ережемен өмір сүретін бағыттың басқа пікірге агрессиямен қарап, түрлі шараларға баруы табиғи жәйт секілді. Демек, бұл – агрессия мен дөрекілікке негізделген бағыт.

Сәләфилік идеология кеңес өкіметі құлағаннан кейін Орта Азияға, соның ішінде қазақ жеріне де келе бастады. Олар елімізде алғашқы кезде қайырымдылық қорлар ашып, сауат ашу курстарын, араб тілін үйретеміз деген желеумен бірқатар жастарды адастырды. Қала берсе орыс тіліне аударылған тегін діни әдебиеттер таратумен діни сауаты жоқ қандастарымызды қатарларына тарта білді. Тоқсаныншы жылдары көптеген жастар діни білім алу мақсатымен мұсылман жұрттарына барды. Соның ішінде осы идеологияның шырмауына іліккендер оқуын тәмамдап, елге оралған соң, сол діни ағым ұстанымдарын жаюға кірісті.

Бірте-бірте халқымыз сан ғасырлар бойы ұстанып келген дәстүрлі Ханафи мәзһабына тіл тигізу, ата дәстүрі мен әдет-ғұрыпты мойындамау, оған құрмет көрсетпеу, мәдени және тарихи ошақтарды зиярат етуді дінде жоқ деу, ата-баба зираттарын қирату сияқты жәйттер көрініс беріп келеді. Бұл – діни сауатсыздардың әрекеті. Арнайы мамандардан, сенімді білім көздерінен білім алмағандықтан орын алады. Көбіне, сәләфилік бағыттағы уағызшылардың уағызын тыңдап, соларға ергендердің тарапынан көрініс табуда. Мұндай жат пиғылды ағымдардың жетегіне жастарымыз бен балаларымыз еріп кетпес үшін имандылық мәселесінде және ислам шариғаты жөнінде өзімізде діни сауатты болуымыз керек. Біздің қазіргі кездегі проблемамыз – діни сауатсыздық. Діни сауат — рухани иммунитет.

Тұтастай алғанда, елімізде діни және рухани білім беру мәселесі өзекті болып отыр. Қазақстандық дәстүрлі дін қызметкерлерінің дін атын жамылған жалған ілімдермен халық аудиториясы үшін күрес барысында жеңіліс табуы қоғамда жиі орын алып отыр. Сондықтан қоғамымыз діни тәрбие саласындағы сауатты, теориялық дайындығы жоғары, халықты өзіне тарта білетін кадрларға және дәстүрлі діндер қызметкерлеріне мұқтаж болып отыр.

Қазіргі таңда Қазақстанда заманауи білім алумен қатар теологиялық дайындықтан өтуге мүмкіндік беретін дәстүрлі діндердің діни оқу орындарын құру мен олардың қызметіне қолдау көрсетуге ерекше мән берілуде. Олар – Алматы қаласындағы жоғары білікті имамдарды, теологтар мен аудармашыларды даярлайтын «Нұр-Мүбарак» Египет ислам мәдениеті университеті және исламдық 9 медресе қызмет атқарады.

Ислам озық ой мен прогресс діні ретінде қай кезде де ғылыми-ағартушылық бағытты негіз етіп алды. Сондықтан да алғашқы күннен адамзатты білімге, оқуға үндеді. Құранға үңілумен қатар мына алып ғалам кітабын да қоса зерделеуге шақырып, Ұлы Шебердің құдіретіне саналы түрде бас идірді. Қасиетті Құранның алғашқы аяты «Сені жаратқан Раббыңның атымен оқы!» деп басталуы да ойланғанға ғибрат. Сондай-ақ, «Ғалымдар – пайғамбарлардың мирасқорлары» (Әбу Дәуіт), «Тал бесіктен көр бесікке дейін білім іздеңдер» (Әл-Ажлуни), «Білім мұсылман әйелге де, ерге де парыз» (Ибн Мажа), «Ілім үйренуге шыққан адам Алла жолында» (Муслим) деген секілді хадистерді көкейге түйген мұсылмандар ілім үйренуге талпынып, сауаттылықты барынша насихаттаған.

Қорыта айтқанда, Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев: «Діни экстремизмді алатын болсақ, ол адамдар арасына ірткі салуға, өшпенділік отын тұтатуға, қантөгістер ұйымдастыруға жол ашады. Пиғылы бөтен, қазақтың болмысына жат ағымдарға қазір тосқауыл қоймасақ, онда ертең бірлігімізге сызат түседі.

Егер елімізде нағыз таза мұсылман, Құранның жолымен жүретін халық көп болса елде береке, бірлік тыныштық болады» - дейді.

Қазақ халқының ұлы ойшылы Абай Құнанбаев: «…Қазақ та адам баласы ғой, көбі ақылсыздығынан азбайды, ақылдының сөзін ұғып алар жүректе жігер, қайрат, байлаулықтың жоқтығынан азады. Жаманшылыққа бір ілігіп кеткен соң, бойын жиып алып кетерлік қайрат қазақта кем болады» - деген.

Халық қаһарманы, қазақтың көрнекті жазушысы Бауыржан Момышұлы: «Жаудан да, даудан да қорықпаған қазақ едім, енді қорқынышым көбейіп жүр. Балаларын бесікке бөлемеген, бесігі жоқ елден қорқам. Екінші, немересіне ертегі айтып беретін әженің азаюынан қорқам. Үшінші, дәмін, дәстүрін сыйламайтын балалар өсіп келе жатыр. Мен солардан қорқамын» - деген екен.

Шын мәнінде, Ислам діні сан ғасырлардан бері мемлекеттің тірегі ретінде ақыл мен парасаттың, озық ғылым мен ұлы өркениеттің, мәдениет пен татулықтың діні қызметін атқарып келеді. Ата-бабаларымыз таңдаған ұлы жол қай кезде де елді бірлік пен ынтымаққа шақырып, тәрбие мен өнегеге бастады. Салтымызға сіңіп, дәстүрімізге айналды. Қыз ұзату, шілдехана, тұсаукесер, сүндет той, келін түсіру, баланы қырқынан шығару секілді салттарымыздың қай-қайсысы да мұсылмандық таныммен әдемі үйлесуде. «Үлкенге құрмет, кішіге ізет», «Ата тұрып ұл сөйлегеннен без, ана тұрып қыз сөйлегеннен без», «Ерте тұрған әйелдің бір ісі артық, ерте тұрған еркектің ырысы артық» сынды тәрбиелік мақалдардың көпшілігі мұсылмандық этикамен тығыз астасып жатыр. Сондықтан ұлт тәрбиесінің мәйегі болған дініміз алдағы уақытта да осы жүрісінен жаңылмақ емес.

Баршамыз мақтаныш тұтатын кешегі өткен Қауам ад-дин әл-Итқани әл-Фараби әт-Туркістани (1286-1357), Һибатулла әт-Тарази, Хусам ад-дин әс-Сығнақи және басқа да Сығнақ пен Кердер ғалымдары, Тараз бен Отырар ғұламалары, берісі Абай, Шәкәрім, Мәшһүр Жүсіп т.б. – бәрі де фиқһта Ханафи мәзһабын, ақидада (сенімде) Матуриди мектебін ұстанған. Сондықтан о бастан сунниттік екеніміз, іс-амалда Ханафи мәзһабы мен сенімде Матуриди жолын таңдауымыз ұлт ретінде ұйысып, мемлекет ретінде дамуымызға тың серпін берген. Ендеше бүгінгі күні дінде де ата-бабамыз салып кеткен сара жолды ұстануымыз аса маңызды.