Әссаламу алейкум! 1)Тәкаппарлықтан қалай арылуға болады?(көптеген діни сайттарда тек зияндарын айтып қана қояды, Оның тек қана емін айтсаңыз екен) Қалай өзін басқалармен бірдей көруге болады? қалай қарапайым боламыз? 2)Өзін өзі жақсы көруден қалай арылуға болады?
Уа ғалейкумуссалам! Әділ, 1. Ардақты пайғамбарымыз Мұхаммед (с.ғ.с.): «Көңілінде түйірдей тәкаппарлығы болған адам жәннатқа кірмейді», - деуде.
Шынында өзін құл әрі әлсіз жаратылыс екенін сезінген әрбір адам биік-биік таулар мен аяғының астына төселген ұшы қиырсыз жерге қарап, қарапайымдылықты үйренуі керек. Жер жүзі шексіздігіне қарамай табанымызға төселіп, таулар да ұлылығына қарамастан төбелерінен ұшақтың ұшып, адамдардың ерсілі-қарсылы өтуіне жол беруде. Олай болса, сол тау мен жердің тәкаппарлығы қайда?!
Демек, қарапайымдылық құрметтің ең үлкені. Ал сол қарапайымдылықтың ең әдемі үлгісін пайғамбарымыз Мұхаммед (с.ғ.с.) көрсетіп берді. Сара жолды қалыптастырып, күллі көркем-мінезді тал бойына топтастырған Алла Елшісінің (с.ғ.с.) өміріндегі көрсеткен қарапайымдылығына тоқталып өтелік.
Хазреті Омардың (р.а.) риуаяты бойынша пайғамбарымыз (с.ғ.с.) былай бұйырған екен: «Христиандар Мариямұлы Исаны асыра ұлықтағанындай (кұдай дәрежесінде) мені жақсы көруде артық кетпеңдер. Мені Алланың құлы және елшісі десеңіздер сол жетеді».
Ал, хазреті Әнастың (р.а.) жеткізген хабарында Алла Елшісі (с.ғ.с.): «Ей, адамдар! Өз ретімен сөйлеңдер. Шайтан сіздерді адастырмасын. Алла мені қандай дәрежеде көрсе, сендер де мені сондай дәрежеде қабылдаңдар. Мен тек Алланың құлы әрі елшісімін», – деп бұйырған.
Барша мұсылмандардың анасы хазреті Айша (р.а.) былай дейді: «Алла Елшісінің алдына тамақ әкелдім. Мен ол кісіге: «Жантайып ішіңіз! Жантайып ішкен өте жақсы», – дедім. Сонда Алла Елшісі басын иді. Қай жерде болса да маңдайы сәждеде болатын. Сосын маған былай деді: «Құл қалай жесе, мен де отырып ішемін, тек жатып емес». «Өмірінің соңына дейін Расулалланың жантайып ішкенін көрген жоқпын», – деді хазреті Айша анамыз.
Әнас ибн Маликтің айтуына қарағанда, Алла Елшісі (с.ғ.с.) жүннен тоқылған киім киіп, есекке де мініп, киімін жерге түсіріп отыратын болған.
Үлкендердің насихатын тыңдайтын. Ешкіні сауып ішіп, сорпаға да шақырса барады екен.
Хазреті Пайғамбарға: «Саған биік орын жасайық. Сол жерде тұрып адамдарға насихат етіңіз», - дегендерге: «Ұлы Алла мені жоғарылатып немесе өз жағына қайтарып алғанға дейін өкшемнің айналасында жиналатын түрде араларыңда болуымды жалғастырамын», - деп, мынаны өсиет еткен: «Мені өз дәрежемнен артық ұлықтамаңдар. Алла мені пайғамбар етіп жібермей тұрып, ең алдымен құл етіп жаратты».
Хазреті Мұхаммед (с.ғ.с.) аурулардың жағдайын сұрап, жаназаларға қатысатын болған. Үлкен-кіші, бай-кедейлердің әрқайсысының шақырғанын қабыл етеді екен. Әбу Һурайра (р.а.) былай дейді: «Хазреті Пайғамбардың бойында қатал патшаларда болмайтын үш ерекшелік бар. Есекке мінеді. Кім шақырса, соған барады. Жерге түскен құрманы сүртіп алып жейді».
Алла Елшісі (с.ғ.с.) қасындағы отырған адамның ыңғайсыздықтан дірілдегенін байқап: «Өзіңді еркін ұста, мен патша емеспін. Мен күнге кептірілген етті жеген кұрайыштық әйелдің ұлымын», – деп кішіпейілдігін көрсеткен.
Бірде расулуллаһ сахабаларымен көшеде кетіп бара жатады. Бір әйел Алла Елшісіне (с.ғ.с.) жақындай келіп: «Ей, Алланың Расулы! Менің саған айтар мұңым бар», – дейді. Сонда Пайғамбарымыз (с.ғ.с.): «Ыңғайлы жерге отырыңыз, мен де қасыңызға отырайын», – деп ол кісінің сөзін бастан-аяқ тыңдаған екен.
Міне, жоғарыдағы сахабалар жеткізген риуаяттарға қарағанда, екі дүние шырағы сүйікті Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) әрбір амалында өте қарапайым болған. Және де кейінгі үмметтеріне қарапайым болуды әмір етті. «Мен құл сияқты отырамын, құл сияқты жеймін. Маған қарапайым болу әмір етілді. Ешкімнің ешкімде артық үстемдігі жоқ. Алланың рахмет есігі баршаға ашық. Кім өз-өзін жоғары санаса, Алла оны төмендетеді. Кімде-кім қарапайым болса, оның дәрежесін көтереді. Сол секілді Алланың әділдігіне көз жеткізіп, бір қадам жақындаған құлына жүз еселік дәреже береді», - деген пайғамбарымыздың осы сөзінде біз үшін үлкен өнегелі өсиет жатыр.
2. Алла елшісі (с.а.у.) мүбәрак хадисінде: «Өзің үшін жақсы көрген нәрсені басқалар үшін де жақсы көрмейінше кемел иманға жете алмайсыңдар» деген. Тағы бір хадис шәріпінде: «Ілімнің ең үлкені Алладан қорқу, надандықтың ең үлкені өзіне өзі таңдану» деген.