Ислам асыл дініміз

Ассалаумагалейкум Алла разы болсын философияның исламға пайдасы және оның орны жайлы ақпрат берінізші казир болса!

Уа ғалейкумуссалам! Асқар, фәлсафашыларды күпірлікке апаратын үш мәселе бар. 12-ші ғасырда Фәлсафашыларға сын айтып, олардың қателіктерін тапқан Имам Ғаззали «Тахафутул-фәләсифа»(фәлсафашылардың мінін әшкерелеу) атты еңбегінде оларды 20 мәселеде сынап,  3 мәселеде күпірлікке барды деп айыптайды.

Жалпы Ғазали оларды Дахрийун(материалисттер), Табиғиун(натуралисттер) және Иләһийун(метафизиктер) деп үш топқа бөледі. Ғазали бұлардың алғашқы 2 тобын сынаудың өзі қажетсіздеп біліп, олардың зындықтар, кәпірлер екендігі айдан анық екендігін айтады. Ал үшінші топты 3 мәселеде адасты дейді.

3 мәселеге келер болсақ:

1- «Алла Тағала жүзи (жекелеген деталь) мәселелерді біліп-білмейтіндігі» жөнінде: Имам Ғаззали Алла Тағаланың ілім сипаты барлық нәрсені қамтитындығын, ешбір нәрсенің Аллаға жасырын қалмайтыны жөніндегі Құран аяттарымен дәлелдеп береді.

Аллаһтың жузи нәрселерді білмеуі мүмкін емес. Өйткені, Аллаһ бүкіл мақлұқатты жаратқандықтан барлық нәрсені біледі. Яғни болғанды, болатынды, ашықты, жасырынды, құпияны, адамның не істегенін, керек десеңіз жер бетіндегі бір  ағаштан түскен жапырақты да біледі. Себебі, Аллаһтың «алим»  деген сипаты бар. Аятта бұл мәселені былай келтіреді:  «ғайыптың  (көместің) кілттері Соның жанында. Оны Ол өзі ғана біледі. Және құрлықтағы, теңіздегі нәрселерді біледі. Бір жапырақ түссе  де  Аллаһ оны біледі» (6. Әнғам – 59). Ендеше, Аллаһ қалайша жузи (кішкентай, бөлік пен бөлшектерді) нәрсені  біле  алмайды  дейміз?  Әлбетте,  бұл  қисынсыз тұжырым. Басқалай болған жағдайда Аллаһтың сипаттарына нұқсандық келтірген болып шығамыз.

2- «Әлемнің басы бар ма жоқ па, яғни жаратылған ба, ежелден бар ма» мәселесі:

Әлемнің басы жоқ дейді фәлсафашылар. Себебі басы бар болса неліктен Алламен бірге емес белгілі бір уақытта жаратылды. Оған дейін Алланың құдіреті жетпеді ме деген сауал қояды.

Ғаззали Алла Тағала қалаған нәрсесін қалаған уақытында жаратындығы жөнінде дәлел келтіреді.

Аллаһтың  зати  сипаттарының  біреуі  «Қидәм». Қидәмнің мағынасы – бастауы жоқ. Аллаһ әуелден бері бар және бұл сипат тек Аллаһқа ғана тән. Әуелде, минус шексіздікте Аллаһтан басқа ештеңе жоқ еді. Аятта да бұл мәселені былай келтіреді: «Ол Аллаһ әуелгі әрі соңғы» (57.  Хадид-3). Ал  әлем  болса  Аллаһтың  жаратуымен кейіннен болған материя. Сондықтан әлем ешқашан әуелгі бола алмайды. Себебі, әлемнің жаратылуына байланысты Құранда көптеген аяттар бар екендігі баршамызға мәлім. Мысалы:

«Көктер мен жерді жоқтан бар етуші» (6. Әнғам-101).  

«Ол Аллаһ, қайсыларың жақсы амал істейді деп, сынау  үшін көктер мен жерді алты күнде жаратты» (11. Худ-7).

«Әуелде көк пен жер біртұтас еді. Біз екеуінің арасын ажыраттық, жанды мақұлықтың барлығын судан жараттық. Кәпірлер осыны қалай білмейді. Оған неге сенбейді?» (21. Әнбия-30).

Осы айтылған аяттардан шығатын қорытынды, әлем кейіннен 6 күнде жаратылған, оның ешқандай да әу бастан бері болмағандығы айдан анық (қосымша мағлұмат үшін мына аяттарды қараңыз: Хижыр-85; Нахыл-3; Фурқан-59; Фуссилат-11; Қаф-38; Хадид-4).

3- Денемен тірілу мәселесін фәлсафашылар жоққа шығарады: Олардың айтуынша хашр тек рухани болады.

Ахлу сунна уал-жамаға бойынша хашр әрі рухани, әрі денемен де болады. Қайта тірілудің тәнмен, әрі жанмен болатындығына мына аят айқын дәлел бола алады: «Олар  өздерінің қалай жаратылғанымен жұмыстары жоқ. «Міне, мына шіріген сүйектерді кім тірілтеді?» - деп бізге дәлел  айтпақшы болады. Сен оларға  айт:  «Оны  тірілтетін  (сол  адамды)  әу  баста жаратқан құдіретті Аллаһ. Ол бар нәрсені біліп тұрады» (36.Ясин 78-79). «Негізінен ондай аяттарымызға қарсы шыққандарды  жедел  тозаққа  саламыз  да,  олардың терілері жанған сайын азапты татулары үшін, оны басқа   терілерге  ауыстырамыз.  шәксіз  Аллаһ  тым үстем, хикмет иесі» (4.Ниса-56).

Екінші айтылған аят тозақтағы адамның халін бей- нелеген  кезде  оның  тозақ  отында  жазалануы  тәнімен, әрі  жанымен болатындығын ашық түрде білдіруде.

 

Ассаламу алейкум уа рахматуллахи уа баракатух Намазда Құныт дұғасын оқымаса болама? Намазда сонғы отырыста тек Әттахиат дұғасын оқуға болама?Намазда Бір сүрені оқып жатқанда ол сүренің мағынасын толық білмесең оқи беруге болама ? Намазда Хашр сүресінің 22аят жане 23 аятын оқуға болама?

Уа ғалейкумуссалам уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Жеңіс, үтір уәжіп намазында "Құныт" дұғасын оқу уәжіп. Әр намазда "Әттахият" дұғасынан кейін салауат пен дұға оқу сүннет. Намазда оқылған сүренің мағынасын білу емес, қатесіз оқу шарт. Намазда қандай сүре немесе қандай аят оқысаңызда болады.

Aссаляму агалейкум уа рахматуллахи уа баракатух! Сұрағым Намазда Фатихадан кейін 3 рет Ықылас сүресін оқыса жақсыма ?

Уа ғалейкумуссалам уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Жеңіс, парыз намазда "Фатиха" сүресінен кейін "Ыхлас" сүресін бір рет ғана оқу керек, себебі парыз намазында "Фатиха" сүресінен бір зам сүре оқу уәжіп. Ал нәпіл намазында "Фатиха" сүресінен кейін бірнеше зам сүре оқуға болады.

Aссаляму агалейкум уа рахматуллахи уа баракатух! Сұрағым бөлмесінде харам болған бір жіп бар болса, бұл бөлмеде жасалған дұға қабыл болмайды диди ол қалай Мен бөлмемде харам жолдан келген зат болса менім есімнен шыққан болса Есіме түсіре алмасам қандай жолдан не келгенин Ол заттар үшін Шын ықыласыммен тәубе етіп Дұға етсем болама ?

Уа ғалейкумуссалам уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Жеңіс, дінімізде харам жолмен табыс табуға қатаң шектеу қойылғаны белгілі. Егер бөлмеңіздегі заттардың харам жолмен табылғандығына нақты көзіңіз жетпесе, жоқтан өзгеге күмән етпеуге кеңес береміз. Шындығында тәубе қабыл болады, тәубесі қабылдың дұғасы да қабыл болады. Ин шаа Аллаһ!

Ассаламу алекум уа рахматуллахи уа баракатух! Сурагым Алланын аты жазылган жане дугалар бар парактарды аяк асты болмаудан уаыймдамау ушин жандырып кулин кокыска тастасам боладыма? Тагы сурагым Намазда Хашр суресинин сонгы 3 аятын окысам болама? Тагы сурак дуга аяттарын мысалы Али Имран суресндеги 8 аятты арабша тилде емес казак тилинде айтып дуга етсе боладыма ? Сурак дарет алып болгансон Субха намазын оку керек диды ол намаз намаз окуга болмайтын уакытта окыса болама немесе парыз намазынан кейн окысаше? Сурак колды жайып дуга етип болгансон бетти сипайтын кезде Иллахи амин Аллаху акбар димизбе Немесе Аллаху акбар димизбе ? Сурак Анам намаз бастады Аллага шукир бамдат тан намазын гана окиды Бамдатта парызында анам менин артымды турып маган уйыса боладыма анам але толык билмиди? Коп сурак койганыма кешириниз Аллах разылыгы ушин жауап жазссаныз отиниш сиздерден ! 

Уа ғалейкумуссалам уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Жеңіс,

-        Алланың аты немесе дұғалар жазылған парақтарды аяқ асты болмайтын жерлерге яғни, дуалдың не талдың түбіне көмген дұрыс.

-        Хадис шәрифте былай делінген: «Кімде-кім таңертең үш рет «Әузу биллаһиссәми’ил алими минәшшайтанир ражим» дегеннен кейін Хашр сүресінің соңғы үш аятын оқыса, Аллаһ оған жетпіс мың періштені міндеттейді. Олар кешке дейін сол адамға дұға мен истиғфар етеді. Егер сол күні қайтыс болса, шәхид болып өледі. Бұл аяттады кешке оқығандар да дәл сол нәрселерге қауышады.» (Тирмизи)

-        Дұғаны араб тілінде жасау шарт емес, өз тіліңізде тілек тілесеңіз болады. Және араб тіліндегі дұғалардың да қазақша мағынасын айтып тілек тілеуге болады.

-        Дәрет алғаннан кейін оқылатын екі рәкат намаз «Сүбха намазы» деп аталады. Намаз оқылуы мәкрух болған уақыттардан тыс кез-келген уақыттарда оқуға болады. Дәрет алғаннан немесе ғұсыл алғаннан кейін артынша дереу сүбха намазын оқу өте сауапты болады. Қазасы бар адам, қаза намазына және сүбха намазына ниет етсе, әрі қазасын өтеген болады, әрі сүбха намазының сауабына қауышады. Уақыттың парызын немесе сүннетін оқитын кезде осы намазға да ниет ету өте жақсы болады. 

-        Қолды жайып дұға етіп болған соң бетті сипайтын кезде «Илләһи әмин, Аллаһу әкбәр!» десеңізде немесе (тек) «Аллаһу әкбәр!» десеңізде болады.

-        Анаңыз сіздің артыңызда тұрып парыз намаздарын ұйып оқуына болады.

Ассаламалейкум!!! Біз жанұямызбен каладан алыс,мешіттен алыс жерде тұрамыз, үш ұл,бір қызым бар және жұбайым.біз намазды қалай оқығанымыз дұрыс, біз ерлер бөлек ,кыздар бөлек оұып журміз,бірақ та кейде біз дәрет алып жатқанда,немесе Азан шақырыып жатқанда олар намазды бастап кетсе дұрыс болмайды ғой, кейде кешігіп қаласың, сондықтан бир бөлмеде жамағат болып,ерлер алдында әйел адамдар артында тұрып оқыса бола ма? Шариғатта бұл қалай болады екен? Ассаламалейкум!!!

 

Уа ғалейкумуссалам! Болатхан, бөлек оқудың ыңғайы келмесе, әйелдің бауырларына не балаларына не күйеуіне және қыздың әкесіне не бауырларына ұйып намаз оқуына болады, тек шарты ер кісінің артында тұрады.

Aссаляму агалейкум уа рахматуллахи уа баракатух! курметти имам сизге бир сурак? салаф деген кимдер?

Аманбек

Уа ғалейкумуссалам уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Аманбек Дархан,Сәләфилік көзқарас ең алғаш XVIII-ғасырда пайда болған, қазіргі Сауд Арабияның шекарасының ішінде қалған Нәжид аймағында ортаға шыққан. Мұхаммед ибн Абдулуаһһабтың жүргізген «Уаһһабилік» қозғалысы да кейіннен «сәләфилік» делінген.


Сол сияқты Мысырда Жәмаледдин Ауғани, шәкірті Мұхаммед Абдух тарапынан бастау алған «Исламдық реформа» қозғалысының мақсаты дінді бұрынғылардың түсінігі бойынша іске асыру, негізгі қайнар көзге оралу, мұсылмандардың мәдени, саяси ұстанымдарын реформалау және батыс отаршыларна қарсы тұру идологиялары кейіннен сәләфилік атымен аталатын ағымның ортаға шығуына себепкер болған.
Бұл екі қозғалыстың негізінде түпкілікті түсінбеушіліктер жоқ, бірақ мына мәселелерде айырмашылықтар кездеседі.


· Ақидада Уаһһабилер кәлам мазһабтарын қабыл етпейді. Әһли сүннеттің екі атақты кәлам ғалымы Әбу Мансур әл-Матуриди мен Әбул Хасан әл-Әшғариді саф ислам ақидасын кәлами дәлелдер қолдану арқылы және ақылды нақылдан (Құран, сүннет) үстем тұтуымен негізін бұзған деп айыптайды. Сонымен қатар Мұташабих (астарлы) аяттар мен хадистерді Алла тағаланың ұлылығына сай жорамалдануына қарсы шыққан Уаһһабилер тасаууфқа да қарсы екендіктерін ашық айтады.
Ал, Ауғани мен Абдухтың жолы болса ақида саласында кәлам ғалымдарының қолданған әдістемелерін қолдап, философия, логика және кәлам секілді ғылымдарға қарсы шықпайды, мұташабих аяттар мен хадистердің, Алла тағала мен мақұлұқаттарының арасында ұқсастық болмауы үшін тәуил (астарлы мағнасын түсіндірілуін) етілуін қолдайды.


· Уаһһабилер, фиқһи (құқықтық) мазһаб ретінде Ибн Таймия мен оның шәкірті Ибнул Қаийымның жолымен жүреді. Әһли сүннет мазһабтары истихсан, истислах, мәсалихи мурсәл және т.б. құқықи дәлелдерді қолданғандары үшін бидғат (жаңашылдық) енгізді деп айыптайды.
Ал, Ауғани мен Абдух жолы болса, бір мазһабпен ғана жүруді қабыл етпейді. Барлық фиқһи мазһабтарды бірлестіру жолын қарастырады.
Сонымен, араларындағы айырмашылықтарды қысқа түрде түсіндіргеніміздей, бұл екі ағым уақыт өте келе бір-біріне жақындасып «Сәләфилік» деп атала басталды. Ортаға шыққан кезеңнен қазіргі таңға дейін сәләфилік ағымына басқа көзқарастағылар да қосылды. Сондықтан «Сәләфилік» деген кезде ойымызға келетін әр тұлғаның бір түсінікте бір формада қалыптасқан топ емес, төменде баяндайтын көзқарастарды бойларына сіңірген топты көруге болады.

Әссаламу алайкум уа рахматуллахи уа баракатух! Сұрағым ӘстағфируЛлаһ өзін- өзіне қол жұмсап өлтірген адам ол мусылман болған болса ол Тозақ отында мәнгі қалама ?

Уа ғалейкумуссалам уа рахматуллаһи уа баракатуһ! Исламда өз-өзіне қол жұмсау үлкен күнә болып есептеледі. Пайғамбарымыз (с.а.у.) «Кімде кім өз-өзіне қол жұмсаса, өзін өлтірген затпен тозақта жазаланады»(Бухари – 84), - дейді. Әйтсе де, мәйіті жуылып, кебінделіп,  жаназа намазы оқылады(Әл Фатауаль Һиндия – 1/179 бет. Бейрут – Ливан).

Сондай-ақ, Пайғамбарымыз (с.а.у.) «Жүрегінде құм данасындай иманы болған адам тозақта мәңгі қалмайды (Бұхари, Муслим), - деген.

Шұлыққа масих тартуға болама?

Құрметті Мейрамбек! Ханафи мәзһабының атақты ғалымы Имам әл-Кәсанидің «Бәдаиъус-санайъ» атты кітабында былай делінеді: «Мұхаммед пен Әбу Юсуф бойынша  жүруге жарайтындай мықты, астын көрсетпейтіндей қалың және суды өткізбейтіндей тығыз, аяққа кигенде байламай-ақ өздігінен тік тұратын шұлыққа немесе үсті және табаны терімен қапталған мәсі тәріздес шұлыққа, яки, тек табаны терімен қапталған шұлыққа мәсіх тартуға болады. Ал, Әбу Ханифа бойынша тек табаны терімен қапталған немесе табаны да үсті де терімен қапталған мәсі тәріздес шұлыққа ғана мәсіх тартуға болады. Бірақ басқа бір риуаятта Әбу Ханифаның науқас кезінде бұл ойынан Мұхаммед пен Әбу Юсуфтың көзқарасына қайтып, қалың шұлыққа мәсіх тартқандығы айтылады».
Ғұламаларымыздың пәтуаларынан байқағанымыздай, мәсіх тартуға болатын шұлық – жүруге жарайтындай мықты, су өткізбейтіндей әрі асты көрінбейтіндей тығыз және қалың, жуылуы парыз болған, яғни, аяқтың тобыққа дейінгі жерін жауып тұруы (бір сөзбен айтқанда мәсі болуы) шарт. Немесе мына сайтқа назар аударыңыз: http://sunna.kz/kz/question/view?id=15

Ассалаумағалейкум! Менің білгім келген мәселем ерлі зайыптыларға байланысты еді. Мұсылман ер мен әйел некеге тұрғаннан кейін олардың мақсаттары өмірге перзент әкелу екені белгілі. Менің білгім келгені Ерер олар әр бір түнде (Күн сайын) төсекте бірге болатын болса, оларға таң намазын оқу үшін ғұсыл құйыну керек пе? Егер күн сайын бірге болса, бірақ ғұсыл құйынуға мүмкіншіліктеррі болмаса не істеуге болады? Жүніп күінде болмау үшін бірге болмағандары дұрыс па? Осы тұрғыда ашып а! йтып берсеңіздер екен! Алла разы болсын!

 

Уа ғалейкумуссалам! Ерлі-зайыптылар арасындағы төсек қатынасы, яғни шариғи сұхбат сауапты іс. Әбу Заррдан (р.а.) риуаят еткен хадисте Пайғамбарымыз (с.а.с.) сахабаларына: 
— Сендердің әрбіріңнің жыныстық қатынастарың садақа — деген. 
Олар: 
— О, Аллаһтың елшісі! Біздердің біріміз шақуат талабын қанағаттандырса, ол үшін онда сауап бар ма? — деп сұрады. 
Сонда Аллаһ елшісі (с.а.с.) айтты: 
— Егер ол шақуатын харам жолға жұмсаса, оған күнә болады емес пе? Дәл сол сияқты егер ол шақуатын халал жолға жұмсаса, ол үшін сауап бар.(Муслим) 

Шариғи сұхбаттан кейін ғұсыл құйыну парыз, оны кешіктіру немесе құйынбау ауыр күнә. Ғұсыл құйынуға ерініп сауапты істен шектелу жөнсіз.