Ассаламуалеикум! Жұмабаев Данияр ага, менің қойатын сауалым, сақал турасында, сақал Ханафи мазһабында сүннет пе, уәжіп пе? Дәлелмен жазып жіберсеңіз ИншаАллаһ! Сосын дәреті бар айел адам бала емізсе дәреті бұзыла ма, жоқ па?
Нұрбек
Уағалейкумуссалам! Нұрбек, мұсылман адамның сақал қоюы - сүйікті Пайғамбарымыздан (Алланың оған игілігі мен сәлемі болсын) қалған сүннет амалына жатады. Ол жайында Пайғамбарымыздың (Алланың оған игілігі мен сәлемі болсын): «сақалды жіберіңдер, мұртты басыңдар» (қысқартыңдар) деп сақал қоюға шақырған. Сақал өсірудің уәжіп екендігін айтатын ғалымдардың бар болуына қарамай көпшілік ғалымдар бұл амалды Пайғамбарымыздың (Алланың оған игілігі мен сәлемі болсын) сүннеті деп атайды. Негізінде Пайғамбарымыз (Алланың оған игілігі мен сәлемі болсын) сақалды өзіне жарасымды етіп жан-жағын күзеп, ұзарып кетсе, қысқартып қояды екен. «Алла елшісі (Алланың оған игілігі мен сәлемі болсын) сақалды алғанда жандарын қысқартқандай ұзынын да қысқартатын» деген Омар ибн Харуннан (Алла оған разы болсын) жеткен хадисті естен шығармағанымыз ләзім. Сонымен бірге, Әбу Ханифа (Алланың оған рахымы болсын) мазһабының ғалымдары «Ибн Омар (Алла оған разы болсын) сақалын уыстап ұстап, уысынан шыққан сақал талшықтарын қиятын» деген сенімді (сахих) хадисті негізге алып, қысқартып, ретке келтіруге кеңес берген. Айша анамыз (Алла оған разы болсын) риуаят еткен хадисте Алланың елшісі (Алланың оған игілігі мен сәлемі болсын): «Он нәрсе жаратылыс (пайғамбарлар) сүннетерінен: мұртты қысқарту, сақал өсіру, мисуак қолдану, мұрынға су алу, саусақтардың арасын жуу, қолтықтың түктерін жұлу, әуреттің айналасындағы түктерді қыру және истинжа қылу (дәрет сындырғаннан кейін әуретті жуу)» Риуаят етуші айтады: «Оныншысын ұмытып қалдым, ауызды шаю болса керек».(Имам Муслим)-деп айтқан болатын. Ғалымдарының осы хадиске сүйене отырып, сақал өсіруді сүннет амалына жатқызған.
Екінші сұрағыңызға келсек, шариғат бойынша әйел адамның бала емізуі, сүтінің шығуы дәретін бұзбайды. Өйткені дәретті бұзатын шарттарынан емес. ӘбуХанифа мәзхабы бойынша дәрет тек төмендегі жағдайларда ғана бұзылады.
1. Үлкен-кіші дәрет, қан, мәни, мәзи, уәди секілді нәжісаттың немесе қандай бір сұйық, не қою нәрсенің шығуы.
2. Мұрыннан немесе дененің кез-келген жерінен қан, ірің секілді нәрселердің шығуы. Ауыздан келген қан егер түкіріктің көлеміндей немесе түкіріктен көп болса, дәретті бұзады. Аз болса бұ-зылмайды. Дененің басқа жерінен шыққан қан айналасына жайылса, дәретті бұзады. Пайғамбары-мыз (с.а.у.): «Әрбір аққан қан үшін дәрет алу керек», – дейді. Егер ине ұшындай бір қан шығып, қатып қалса дәретке зияндығы жоқ. Тіпті оны қолмен сүртіп не үгітіп тастау да дәретті бұзбайды. Сол секілді жарадан аққан ірің мен сары су да қан секілді.
3. Жел шығуы. Хадисте желдің шығып-шықпағаны жайлы күмәнданған адамға желдің дыбысы яки исі сезілмейінше, дәреттің бұзылмайтыны жайлы айтылады(Бухари, Уду', 34).
4. Аузы толып құсу. Пайғамбарымыз (с.а.у.): «Құсу – дәретті бұзады», – дейді(Тирмизи, Таһарат, 64). Ауыз тола су, тамақ, қан, запыран секілді құсықтар дәретті бұзады. Қақырық түкірік секілді болғандықтан дәретті бұзбайды.
5. Намазда дауыстап күлу. Бұл – жанындағы адамға естілетіндей күлуі. Пайғамбарымыз (с.а.у.): «Кімде-кім намазда дауыстап күлсе, дәретін жаңалап, намазын қайта оқысын» дейді(Зәйлаи, Хафз Абдуллаһ ибн Юсуп. Насбур-Раиә ли Ахадиси Һидаиә. 1973. 1, 47-54).
6. Ақыл-есінен айыратын жағдайлар дәретті бұзады. Ұйықтау, ақылына нұқсан келу, талу, мас бо-лу секілді жағдайлар. Бірақ ұйықтау мәселесі басқа. Егер адам бір нәрсеге сүйеніп немесе жан-тайып жатса, я болмаса аяқтарын созып отырып ұйықтаса, дәрет бұзылады. Өйткені, мұндай еркін ұйықтаған жағдайда жел шығу ықтималы бар. Бірақ адам жерге жақсылап отырып, ешбір жерге сүйенбесе немесе намазда қиямда, рүкүғта, сәждеде ұйықтаса, тіпті намаздан тыс осылайша ұйық-таса, дәреті бұзылмайды.
7. Жыныстық қатынаста болу.
8. Ерлі-зайыптылардың жыныс мүшелерінің киімсіз бір-біріне тиюлері.
9. Мәсілерге мәсіх етілгеннен кейін тұрғынға бір күн, бір түннің, ал жолаушыға үш күннің өтуі не-месе мәсіх етілгеннен кейін сол уақыт ішінде мәсінің біреуін болсын шешуі.
Үзірлі адамның алған дәретінің уақыты шығуы. Белгілі бір себебі бар, мысалы, тісі қанай беретін адам әр намаз уақытының ішінде сол уақыт үшін дәрет алу керек. Жаңа азан оқылғанда сол уақыт-қа арналып алған дәреті бұзылады да, оған жаңа уақыт үшін қайта дәрет алуы қажет.Тәйәммүм жа-саған адамның суға қолы жетуі.