Ислам асыл дініміз

Менің қасымда қызметтес жігіт намаз оқығанда талтайып тұрып және тәкбір жасағанда басқаша жасайды. Бұрынғы аталарымыздікінен басқаша. Сол жігіттің ұстанымы дұрыс па? Менімен бірге жығыл дейді. Өзі қалай болады екен сонда? Намаз оқығым келеді. Маған ақ батасын беретін, өздеріңіз сияқты ілімді адамдардан бата алу керек қой! Осы ішкі пікірім  дұрыс па? Және де жұмысым вахта 17 күндік. Былай, адамға үлкен ыңғайлылық жасалған. Соның өзінде көбісі сапар намаз деп, қысқартып оқиды. Осы сауалыма жауап берсеңіз.

Мұхит 

Ол жігіттер кері ағымда және Имам ағзам мазһабына кері намаз оқуда. Намаз оқуға ниетіңіз болса имамдардан үйренгеніңіз жөн. Сапарға шыққанда 4 ракағат парыз намаздары 2 ракағат болып қысқартылып оқылады.

1. Ана мен ананың туған қыздары арасында әурет болады ма? Мысалы, менің анам менен арқасын езіп беруді сұрайды шомылып жатқанда. Сол дұрыс па?

2. Неге мұсылманша киім (әйелдерге) туралы көп елдер білмейді, онша мәліметер жоқ сияқты және мешіттерде ол туралы көп уағыздар қозғалмайтын сияқты. Ал, ол парыз емес пе? Және де намаздың парыздылығы мұсылманша киімнің (әйелдерге) парыздылығынан да жоғары  тұрады ма? Көп елдер 5 парызды орындасаң болды ғой, киімнің киуін еш пайдасы, зияны жоқ, иман жүректе деп айтады. Парыздардың, сүннетттердің қасысы абзалырақ туралы қандай кітап оқысам болады, бірақ орысша?

3. Оразамның 4 жыл қарызы бар.  Сол  4 жылды қалай өтесем болады? Бір  айлап па немесе бір, бірнеше күндеп пе?

Мария

1. Әйел адамдардың да моншада ішкиіммен шолылғаны абзал. Ал әйелдердiң алақандарынан және бетiнен басқа жерлерi 4 мазһабта да әурет болып есептеледi. Бұл жерлерiн жабу парыз. Әурет мүшелерінің кез-келген біреуінің төрттен бiрi бiр рүкін ашық қалса намаз бұзылады. Бұдан аз ашылса намаз бұзылмайды, бірақ мәкрух болады. Ішіндегі мүшенің түсі не өзі көрінетіндей жұқа болған мата жоқ деп есептелінедіБасқа бір хадисiнде былай дейдi: «Әурет жерлерiңiздi ашпаңыз! Өйткенi жаныңыздан еш айырылмайтындар  бар. Олардан ұялыңыз және оларды құрмет етiңiз». Басқа хадистерде былай делінген: «Әурет жерлерiңдi жап. Әйелiңнен және күңiңнен басқасына көрсетпе. Жалғыз өзiң қалғанда да Аллаһтан ұял».

2. Әурет жерлер тек намазда ғана емес,  басқа уақытта да жабылу керек.

3. Қазір күн қысқа болғандықтан қыс айында құтылған жөн. Оны денсаулығыңызға және уақытыңызға байланыста күндеп те, айлап та, ұстауға болады. Ұстаған күндеріңізді белгілеп қойыңыз.

Аллаға сансыз шүкірліктер мен мақтаулар болсын! Алхамдулиллаһ, намаз оқып, иманға бет бұрып Алланың ақ жолына да түскеніме 4-5 ай болып қалды. Бұрын намазды «ыждағаттылықпен" оқитын едім. Ал  қазір, мен иманымнан алыстап бара жатқан сияқтымын. Ал енді осы иманымды жоғалтып алмау үшін не істеуге болады? Намаздарым қаза болып қала беретін де болды.

Айман  

Намаздағы көңіл-хош және оны көркем орындау.

Біз көңіл хошы деп түсіндіруге тырысқан «الخشوع» - «хушуғ» түсінігі ғибадаттағы жанның бүкіл ағзаларының мамыражай тепе-теңдікті сақтауы мен жүректің Алла тағалламен бір болуына қатысты айтылады.

Ал намазды көркем орындау дегеніміз – намаздағы күллі парыз, уәжіп, сүннет сияқты әдептерді өз орынында толық орындауды айтады.

Әр бір адам намаздың амалдарын толық орындағысы келсе, көңіл хошын келтіріп, күллі ағзаларын мамыражай күйге бөлеп, жүрегімен бір Аллаға байлануы қажет.

Сол үшін де әрбіріміз намазымызды көңіл хошын келтіріп, рукуғтарымен өзге де амалдарын кәміл орындауға айрықша көңіл бөлуіміз қажет болады.

عَنْ أَنَسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ عَنِ النَّبِيَّ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: أَتِمُّوا الرُّكُوعَ وَ السُّجُودَ فَوَاللَّهِ إِنَّي لآَرَاكُمْ مِنْ بَعْدِ ظَهْرِي إِذَا رَكَعْتُمْ وَ إِذَا سَجَدْتُمْ. رَوَاهُمَا الشَّيْخَانِ.

Анас (р.а)-дан руаят етіледі:

«Пайғамбарымыз (с.а.с): «Рукуғ пен сәждені толық жасаңдар. Аллаға ант етейін, мен сендерді қашан рукуғ жасайсың, қашан сәжде жасайсын арқамнан да көремін» - деді». Екі хадисті де имам Бұхари мен имам Мүслім руаят еткен.

Түсініктеме: Осынау хадис шәріптен алынатын пайдалар:

1. Маңызды мәселені Алланың атымен ант етіп айқындауға болатындығы;

2. Намазда рукуғ пен сәждеге айрықша мән беріп, оны кәміл орындауға тырысудың қажет екендігі;

3. Пайғамбарымыз (с.а.с)-ның арқасында болып жатқан істерді көріп тұратындығы.

وَلِمُسْلِمٍ: صَلَّى رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَوْمًا ثُمَّ انْصَرَفَ فضقَالَ: يَا فُلاَنُ أَلاَ تُحْسِنُ صَلاَتَكَ أَلاَ يَنْظُرُ الْصَلَّي إِذَا صَلَّى كَيْفَ يُصَلَّي فَإِنَّمَا يُصَلَّي لِنَفْسِهِ إِنَّي وَاللَّهِ لآُنْصِرُ مِنْ وَرَائِي كَمَا أُبصِرُ مِنْ بَيْنِ يَدَيَّ.

Имам Мүслімнің келтірген руаятында:

«Бір күні пайғамбарымыз (с.ғ.с) намаз оқып болып, бұрылды да:

«Ей пәленше, намазыңды жақсылап оқымайсың ба?! Намаз оқушы намазын қалай оқығандығына назар салмайды ма?! Енді, өзі үшін оқиды -ғой?! Аллаға ант етейін, мен алдымнан қалай көрсем, әрине артымнан да солй көремін» - деді».

Түсініктеме: Осынау хадис шәріптен алынатын пайдалар:

1. Намазды жақсылап оқудың қажеттілігі;

2. Намазды жүрдім-бардым оқитындарға ғалым кісілердің сын-ескертпелер айту керектігі;

3. Намаз оқушы намаздың тәртібіне мұқият болу керектігі;

4. Адамның намазды өзі үшін оқитындығы;

Абу Масғұд (р.а)-дан руаят етіледі:

«Пайғамбарымыз (с.а.с): Қашан рукуғ пен сәждеде белін тура ұстамайынша адамның намазы қанағаттанарлық болмайды» - дейді».

Түсініктеме: демек, намаз қанағаттанарлық болуы үшін рукуғ, сәжде және басқа да ережелерін өз ретімен, көңілдің хошын келтіріп оқу қажет екен. Рукуғты шала орындау немесе онда қисайып тұру, сол секілді сәждеде белді дұрыс ұстамасаң намаз қанағаттанарлықтай болмайды.

عَنْ مُطَرَّفٍ عَنْ أَبِيهِ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ قَالَ: رَأَيْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُصَلَّي وَ فِي صَدْرِهِ أَزِيوٌ كَأَزِيزِ الرَّحَى أَوِ الْمِرْجَلِ مِنَ الْبُكَاءِ. رَوَاهُمَا أَصْحَبُ السُّنَنِ.

Пайғамбарымыз (с.ғ.с) бірінші намазхан болып, басқаларға намазды қалай оқуды үйреткен. Намаздың не екенін өзгелерден алдын түсінген жан. Ол кісі (с.ғ.с) қашан намаз оқыса, көңіл хошын келтіріп, шынайы беріліп намаз оқыған.

Енді өзімізге бір назар салайық. Намаз оқығанда бізді қандай қауіп-қатер басады?! Біз үрейді сезініп көрдік пе?! Көкрегімізден Алла тағалладан қорқып үйрейлену сезімі өтеді ме?! Әлде намазда күллі ағзаларымыз ғибадатқа беріліп мамырай күй кешіп, жүрегіміз өзінің Раббысымен етене қабысып кетеді ме?!

Сондықтан, біз де пайғамбарымыз (с.а.с)-нан өнеге алып, намазды көңіл хошын келтіріп, күллі ағзаларымызды ғибадатқа бейіл мамыражай күй кештіру арқылы оқуға әдеттенуіміз қажет.

عَنْ عُقْبَةُ بْنِ عَامِرٍ الْجُهَنِيَّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ عَنِ النَّبِيَّ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: مَا مِنْ أَحَدٍ يَتَوَضَّأُ فَيُحْسِنُ الوُضُوءَ وَ يصَلَّي رَكْعَتَيْنِ يُقبِلُ بشقَلْبِهِ وَ وَجْهِهِ عَلَيْهِمَا إِلاَّ وَجَبَتْ لَهُ الْجَبَتْ لَهُ الْجَنّةَ.

Уқба ибн Амир әл-Жуһаний (р.а)-дан руаят етіледі:

«Пайғамбарымыз (с.а.с): «Кімде кім жақсылап дәрет алып, жүрегі мен жүзі арқылы тебіренген қалде екі ракат намаз оқысы, әрине, оған жәннәт уәжіп болады» - деді».

Түсініктеме: Хадис шәріптегі «жүрегі мен жүзі арқылы тебіренген қалде», дегені көңіл хошын келтіріп, күллі ағзаларын ғибадатқа бейіл ете отырып намаз оқыса дегенді білдіреді.

Осынау хадистен алынатын пайдалар:

1. Дәретті жақсылап алудың қажеттілігі. Намаздың кемел болуына бұл амалдың тигізер ықпалының маңызды екендігі;

2. Намазды күллі болмысың арқылы, жүрегің мен жүзіңді тебіренте отырып оқу керектігі;

3. Көңіл хошын келтіріп намаз оқыған жанның әрине жәннәтқа баратындығы.

Сондықтан да әрқашан да намазды көңілдің хошын келтіріп, күллі ағзаларымызды ғибадатқа бейіл ете отырып оқуды әдетке айналдырайық. Сонда мақсатқа жетеміз.

عضنْ عَمَّارِ بْنِ يَاسِرٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ عَنِ النَّبِيَّ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: إِنَّ الرَّجُلَ لَيَنْصَرِفُ – أَيْ مِنْ صَلاَتِهِ – وَ مَا كُتِبَ لَهُ إِلاَّ عُشْرُهَا تُسْعُهَا سُبْعُهَا سُدْسُهَا خُمْسُهَا رُبْعُهَا ثُلُثُهَا نِصْفُهَا. رَوَاهُمَا أَبُو دَاوُدَ.

Осынау хадис шәріптен намаздың әрқайсысының өзіндік артықшылығы барлығын, тіпті қабыл болған намаздар да бір бірінен айырмашылығы болатыны көрініп тұр. Намазды барша оқиды, алайда сол намазға Алла тағалла тарапынан берілетін әжір намаз оқушының ықласына, көңіл хошы мен ынтасын тұтастай ғибадатқа бағыттауына қарай толықтай беріледі екен. Аталған қасиеттер азайған сайын оларға берілетін әжір-сауаптар да кеми түсіп, жартысы, үштен бірі, төртен бірі, бестен бірі, алтынадан бірі, оннан бірі болып қалады екен.

Сондықтан намазды қолымыздан келгенше толық орындап, ықлас-ынта, көңіл хошын келтіріп, кәміл етіп орындауға әрекет етуіміз керек болады.

عَنْ الْفَضْلِ بْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ عَنِ النَّبِيَّ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: الصَّلاَةُ مَثْنَى مَثْنَى تَشَهَّدُ فِي كُلَّ رَكْعَتَيْنِ وَ تَخَشَّعُ وَتَضَرَّعُ وَ تَمَسْكَنُ وَ تُقْنِعُ يَدَيْكَ – يَقُولُ تَرْفَعُهُمَا – إِلَى رَبَّكَ مُسْتَقْبِلاً بِبُطُونِهِمَا وَ جْهَكَ وَ تَقُولُ يَا رَبَّ وَ مَنْ لَمْ يَفْعَلْ فَهِيَ خِدَاجٌ. رَوَاهُ أَصْحَابُ السُّنَنِ.

Фазл ибн Аббас (р.а)-дан руаят етіледі:

«Пайғамбарымыз (с.а.с): «Намаз екі (ракат), екі (ракат). Әр екі ракатта таһаджұт оқисың. Көңіл хошын келтіресің, мұңыңды шағасың, міскіндігіңді білдіресің, Раббыңа екі қолыңның алақандарын жүзіңе көтеріп: «Уа, Раббым!», «Уа, Раббым!» - деп айтасың. Кім осылай істемесе, намазы шала болады» - дейді. «Сунан» иелері руаят еткен.

Түсініктеме: Әуелі осынау хадис шәріпті руаят етуші Фазл ибн Аббас (р.а) туралы қысқаша мәлімет келтіре кетейік:

Бүгінгі таңда міне осы нәрселер жетіспейді. Сол үшін болса керек, намазымыз талап деңгейінде емес. Ал ол, өз кезегінде барша нәрсеге өзінің әсерін тигізеді. Бұл әсердің қарапайым мысалы ретінде дұғаның қабыл болмауын айтсақ жеткілікті. Дұға қабыл болмаған соң, қалғаны қалай болатынын әркім өзі түсініп алады.

Бүгінгі таңдағы қиыншылықтарымыз, мүмкін намазымызды өзінің талап деңгейінде кәміл оқымай жатқанымыздан шығар. Өзіміз, отбасымыз, қоғамымыз және күллі адамзатқа бағытталған қайыр-берекеге себеп бола алмай жатқандығым да мүмкін, осыдан шығар?

Оқып үйренген нәрселерімізге амал етуге өтейік, әрбір намазға Алланың қабылдауына кіретіндей даярлық жасайық. Әрбір намазды Алла тағаллаға мінәжат деп білейік. Ондағы рукуғдерді, көңіл хошын келтіріп, бүкіл болмысымызбен ғибадатты сезіне отырып оқуды меңгерейік.

Туған күн тойлауға болады ма?  

Шариғатта орны жоқ, дегенмен, уағыз насихат айтылып дұға, тілек айтылып жатса қарсылығы жоқ.

Рамазан айында мешіт имамдары ауызашар жасайтын адамдардың үйіне намазхандарды жібереді. Онда жіберілген адамдар  ол үйде ауызашарда Құран оқиды, уағыз айтады. Бірақ олар мешіт қызметкері емес. Сонда олар да молда ма ? Әлде, тек молданың көмекшісі ме? Соларды айыра алмадым.

Бауыржан 

Имам деген кісі  мешіттің жауапты қызметкері. Ол имамның көмекшілері бар. Әрине, Рамазан айында шақырған жер көп болғандықтан, сенімді намазхандарды жіберіп жатады.

Мен, Алла қаласа имам болсам, басқа да жұмыстарды істей аламын ба? Өйткені менің ата-аналарым имам аз ақша алады, күн көруіне жетпейді, кедей боласың дейді. Бірақ, менің имам болғым келеді.  Сонымен, не істегенім абзал? Екі жұмыс істеуім мүмкін бе? Ата-аналарымды  ренжіткім келмейді. Қорыта айтқанда, имам болып  және басқа жұмыс жасасам болады ма?

Бауыржан 

Ебін тапсаңыз әрине болады. Құран аятында: «Аллаға тәуекел еткенді ойламаған жерден рызықтандырып қоямыз» деп айтылған. Имамдардың ешқайсысы кедей болып жүрген жоқ. Олар да ел қатарлы  тұрады. Біреуден ілгері, біреуден кейін. Аллаға шүкір.

Әлеуметтік желіде осындай неше түрлі жазылған хаттар келеді: «Алладан қорықсаң 10 адамға жібер, жібермесең, ертең анаң өледі». Қорыққанымыздан бәріне жібереміз. Осыған сенген дұрыс па?  Келген  хатты бәріне жіберуге міндеттіміз ба?

Сәлем, түсініп оқы!

Мына жалған осылай өтедi екен,
Əр адам өз жолымен кетедi екен.
Сəждеге маңдай күнде тимесе егер,
Жүрек таза деп:  бекер екен.


Бiреулерге дүние арман екен,
Жалған дүние бiздi де алдар мекен.
Лондон,Париж бiреуге арман болса,
Соқырларға күндi көру арман екен.             

Музыка миымызды улар мекен,
Тот басқан жүрегiмдi ендi нетем.
Керең болып туылған зағиптарға,
Азан даусын бiр есту арман екен.
Шарап тасып жүремiз дүкендерден,
Құдай емес қорқамыз көкелерден.
Болғанымда қайтер ем жүре алмайтын,
Аяғы жоқ мүгедек пенделерден.

«АЛЛАХҚА САНСЫЗ ШҮКIРЛЕР БОЛСЫН, БIЗГЕ ОСЫ КҮНДЕРДI НƏСIП ЕТКЕН!!! Аллаh разылығы үшiн тарат осыны бiлсiн, уйренсiн. Осыны достарыңа жiбер, мейлi өшiп тұрса да, қаншама жек көрсең де»!  «Ла иллаха иллаллаh Мухаммаду расулаллах» деп 17 адамға жiбер ертең жаксы сөз естисiң. Алла үшiн ерiнбe. Өтiнiш, сенбегеннің 362 күннен кейiн анасы қайтыс болыпты. Анаң үшiн ерiнбе.  Түгел оқышы. «Сен Аллаға сенесiң бе? Сенсең Алла сенiң махаббатыңды тауып бередi. Сенбесең ертеңгi өмiрiң бақытсыз өтедi. Бұл тексерiлген. Сенбесең тексеp . « Саған Аллаhтың нұры жаусын! Ең жақсы сөз АЛЛА, ең жаксы əуен АЗАН, ең жақсы кiтап КҰРАН, ең қасиеттi жер МЕККЕ, ең қасиеттi ай РАМАЗАН, ең жақсы iс САДАҚА беру,ең жақсы қасиет ОРАЗА ұстау,ең жақсы əңгiме УАҒЫЗ айту, ең жақсы төсенiш ЖАЙНАМАЗ, ең жақсы дiн ИСЛАМ, ең бақытты адам МҰСЫЛМАН!!! ОСЫНЫ БƏРIНЕ ТАРАТУЫҢДЫ СҰРАЙМЫН! Ертең 1 жақcылық бoлады. Егер ереженi бұзcаң бақытыңды 10 жылға жoғалтаcың. 17 адамға тарат ренжіме маған да жіберді سبس دبفج دسмұны 20 адамға жібер Алла саған 5 нəрсе береді бугін.." 

Жайна 

Шариғатта орны жоқ. Жазсаң да,  жазбасаң да, ештеңе өзгермейді. Аллаһ Тағалаға құлшылық арқылы өзгереді. Ойланып-толғанудыңда керегі жоқ. Аллаға тәуекел етейік.

Мен зина жасадым. Сол күнәларды жоюға болады ма?

Нұржан  

Әрине бар. Ол тәуба. Яғни,  жасаған күнәға қайта жасамайтындай  құлшылық арқылы Алладан кешірім сұрау. Ардақты Расулымыз (с.а.с.) мұсылман үмбетіне қалай тәуба ету керектігін де үйреткен. Бір хадистерде тәуба етіп, кешірім тілер алдында екі бас намаз оқу керектігі, сәждеге жығылған қалпы «Уа, Хай әрі Қайюм (мәңгі тірі) Аллаһ тағалам! Менің барлық жай-күйімді түзей гөр! Қас-қағым сәтке болса да мені нәпсімнің жетегіне еріп кетуден сақтай гөр!» деген дұғалар айтылуы қажеттігі ескертілген.

«Уа, Жасаған ием! Сен менің Раббымсың! Сенен басқа тәңір жоқ. Мені жаратқан өзіңсің, мен сенің құлыңмын. Иманда, құлшылықта, Саған берген сертімде тұруға күш саламын. Саналы түрде жасаған қателіктерімнің кесірінен сақтай гөр!» деген дұғаны да Ардақты пайғамбарымыз (с.а.с.) тәуба шынайы болуы үшін үмбетіне ертелі-кеш айтып жүруді өсиет еткен. 

Ханафи мазхабы бойынша қыздың тұрмысқа шығуы үшін ата-ананың разылығы шарт емес дейді, сол рас па?  Қазіргі кезде көп қыздар тұрмысқа шыққысы келетін жігітін ата-анасы ұнатпай, тұрмысқа шыға алмай, кейде отырып қалып жатады.

Ақбота 

Некеде 4 шарт бар.  Соның  бірі,  ата-анасының ризалығы  болу керек. Ертеңгі күні араласатын адамдарыныз ата-ана болғандықтан ризалық керек. Ақ батасын алып,  ақ некеге тұрғанға не жетсін.

Сүр дегеніміз не?

Расул 

Аллаһ Тағала Қияметтің басталуына рұқсат еткен сәтте Исрафил періштеге сүрді бір рет үрлеуді бұйырады. Аллаһ қалаған кісілерден өзге аспан мен жердегі барша нәрсе құлайды. Сүр үрленіп, адамдар қайтыс болғаннан кейін, қырық жыл қабірлерінде тұрады. Сосын қабірлерінен Қиямет күні тіріліп шығулары үшін Сүр екінші рет үрленеді. Аллаһ Тағала айтқан: «Сосын екінші рет Сүр үрленеді де, сонда олар тұрған бойда қарап қалады». (Зумәр 39-68).

«Сүр үрленген күні топ-топ болып келесіңдер». (Нәба 78-18).

«Қашан сүр үрленсе,сол күні олардың араларында туыстық жоғалып,бір-бірін  ұраспайды». (Муьминун 26-100).

«Сол күнде олар қабірлерінен тез шығып,тігулі көмбеге жүгіргендей жүгіреді». (Маьариж 70-43).

Сондай-ақ, Аллаһ Тағала адамдардың қабірлерінен шығуы өсімдіктің жерден шығатыны тәрізді екенін баяндаған: «Бұлт арқылы жаңбыр жаудырып,сонымен түрлі жемістерді шығарамыз.Осылайша өліктерді де тірілтеміз.Әрине,үгіт аларсыңдар». (Ағраф 7-757).

Әбу Разин Әл-Уқайлиден, р.а.риуаят етіледі:  «Мен: «О,Расулуллаһ, Аллаһ Таьала адамдарды қалай қайта тірілтеді бұған жаратқан нәрселерінде дәлел бар ма?»,- деп сұрадым. Ол кісі: «Қауымыңның кеуіп,қурап қалған жерінен өтіп,сосын ол жерден тағы бір өткеніңде,ол жердің жап-жасыл болып тұрғанын көргенің бар ма?» - деп сұрады. Мен: «Иә»,- дедім. Ол кісі: «Міне,Аллаһтың жаратқан нәрселердегі өліктерді шығаратын дәлелі осы»,- деді. (Әбу Дауд,Әл-Байһақи).