Жасым 27-де. Медресеге түссем алады ма? Және «салихалы» және «тақуа» деген адамдардың айырмашылығы қандай? Ондай адам болу үшін не істеу керек?
Досбол
Діни білім алғыңыз келсе, орталық «Һибатулла Тарази» медресесіне келіп оқысаңыз болады.
Әли Рамитани хазреттері былай деген: Салих адам бола алу үшін он нәрсе қажет:
1)Таза болу керек. Тазалық екіге бөлінеді:
а) Захири (сыртқы) тазалық: Сыртқы көріністің таза болуы. Бұл барлық адамдардың мән беретін мәселелердің бірі. Киетін, ішіп-жейтін, қолданатын бүкіл нәрселердің таза болуы.
б) Батини (ішкі) тазалық: Көңілдің (жүректің) жақсы мінездерге толы болуы. Хасед (көре алмаушылық) етпеу, басқалар тұралы жаман ойламау, Аллаһу та’аланың дұшпандарын жақсы көрмеу, достарын жақсы көру керек. Көңіл Аллаһу та’аланың назар мекені. Сондықтан көңілге дүние махаббатын, ал асқазанға харам нәрселерді салмау керек. Хадис шәрифте: «Харам жеген адамның дұғасы қабыл болмайды» делінген. Көңіл таза болмаса ғибадаттардың ләззатын ала алмайды, Аллаһу та’алаға тән ілімдерге, яғни марифатқа қауыша алмайды.
2) Тілге ие болу керек
Тілмен орынсыз және жаман сөздер айтпау, үндемеу, Құран кәрім оқу, әмри маруф және нәхи мункар жасау, яғни діннің әмірлерін орындауды және тыйымдарынан сақтануды насихаттау. Сүйікті пайғамбарымыз: «Адамдар тілдерінің кесірінен жаһаннамға тасталады» деген.
3) Көпшіліктен ұзақ болу керек
Осы арқылы көз харамдарға қарамайды. Өйткені көңіл (жүрек) көзге бағынышты. Көздің әр харамға қарауы көңілді қарайтады. Сүйікті пайғамбарымыз:«Бөтен әйелдерге шахуатпен қарағандардың көздеріне қияметте еріген, қызып тұрған қорғасын құйылады» деген. Еркектердің бөтен әйелдерге, әйелдердің де бөтен еркектерге шахуатпен қарауы харам болып табылады.
4) Ораза тұту керек
Адам ораза ұстау арқылы періштелерге ұқсайды және нәпсін қинаған болады. Хадис құдсиде: «Ораза маған тән ғибадат, оның сияпатын мен беремін, оның сауабы шексіз» делінген. Хадис шәрифте: «Ораза тозақтан қорғайтын қалқан»делінген. Ораза тұтып көңілді бақытқа, тыныштыққа қауыштыру керек және шайтанның жолын жауып, оған тосқауыл жасау керек.
5) Аллаһу та’аланы көп еске алу керек
Аллаһу та’аланы еске алу үшін айтылатын ең қасиетті сөз «Лә илаһә иллаллаһ» деп айту. Мұны әрдайым айтып жүретін адам ықылас иесі болады. Ықылас – бүкіл істерін Аллаһ разылығы үшін істеу, дүниелік мал-мүліктерге, жоғары лауазымдарға деген ынтасын тоқтатып ахиретті қалау деген сөз. Ықыласты адам «Менің жалғыз мақсатым Аллаһ разылығы» деп айтады. Құран кәрімде: «Ей иман келтіргендер Аллаһты көп еске алыңдар» делінген. (Ахзаб 41). Нәпістің зиянды болған қалауларынан құтылу үшін әрдайым Аллаһу та’аланы еске алу керек.
6) Көңілге мән беру керек
Көңілге төрт түрлі ой келеді. Рахманнан, періштеден, шайтаннан және нәпістен. Рахманнан келген ой ғафлеттен оятады және жаман жолдан тура жолға қауыштырады. Періштеден келген ой ғибадатқа ынталандырады. Шайтаннан келген ой күнәны әдемі етіп көрсетеді. Ал нәпістен келгені дүниенің пайдасыз нәрселерін талап еткізеді. Шайтани және нәфсани ойлардан құтылу керек.
7) Аллаһтың үкіміне разылық көрсету
Қорқу мен үміттің арасында болу керек. (Қорқпауға, құтылатынына сенімді болуға болмайтынындай, құтылатынынан да үмітсіз болмау керек) Өйткені имансыз өлуден қорқатын адам күнә істемейді. Және мүмин жаннатты үміттенеді.
8) Салих адамдармен сұхбат
Салих (діндар, жақсы) адамдармен сұхбат ету күнә істеуден қайтарып, харамдарды көзіне жаман қылып көрсетеді. (Дүние және ахирет бақыты үшін жақсылармен бірге болу керек.)
9) Жақсы мінездермен мінезделу керек.
Яғни Аллаһу та’аланың мінезімен мінезделу керек.
10) Халал азық жеу керек.
Аллаһу та’ала: «Халал және таза болған нәрселерді жеңдер» деген. (Бақара 168) Сүйікті пайғамбарымыз: «Ғибадат он бөліктен тұрады. Тоғызы халалды талап ету» деген. Қалған біреуі бүкіл ғибадаттар болып табылады. Харам жеген адам бойынан ғибадат етуге күш-жігер таба алмайды. Ал халал жеген адам күнә істемейді.
– Хадис шәрифте былай делінген:
«Ақылды адам дұға және ғибадат ету үшін, нәпсін есепке тарту үшін, кемшіліктерінің өзіне білдірілуі үшін және мұқтаждықтарын қамтамасыз ету үшін уақыт бөледі. Тіліне ие болады, уақытын тиімді пайдаланады, жұмысына барады және ең адал досына да ықтиятты болады.» (Дәйләми)
Тақуа адам кім: «Әй, иман келтіргендер! Сендерден бұрыңғыларға ораза тұту парыз етілгендей, сендерге де ол парыз етілді. Әрине тақуа боларсыңдар!» «Бақара» сүресі, 183 – аят. Бұл мұсылман өмірінің дерлігін қамтитын даналық, ұрпақтан ұрпаққа мирас болатын қасиетті Құран аяты. Толқын арасында иман үзілмеуі керек. Аятта «Бұрыңғыларға» айтылғандай үлкеніміз Алладан қорқа білсе, кішілеріміз парызын орындар. Мұсылман Жаратушысына уақыт бөлуді ұмытпаған жөн. Қасиетті Құранымен нұрландырып, кешірімі мен мейіріміне бөлейтін Алланың арайлы уақыты бар. Ол әдемі атауымен Өзі таңдап алған кезең яғни қасиетті Құран түсірілген Рамазан айы. Бұл айдың құрметіне мұсылман ұйқыдағы жүрегін оятып, күні мен түніне тәнін шынайылықпен даярлауы тиіс. Өйткені, әрбір мезеті қуатты. Бойында берекеті мен жарылқауы бар бұл айдың құдіреті де ерекше. Мұнда Аллаға мойынсұнып, құлшылықпен күнәдан арылу, сүйіспеншілікпен тақуалыққа жету бар. Сондықтан, Рамазан оразасы мұсылманды тозақ отынан қашырып, жұмаққа жеткізетін жалғыз жол.
«Тақуа» – Алладан қорқып, Оған сыйыну әрі Оны қорғаныш тұта білу деген сөз. Осындай үш дәрежемен өлшенетін тақуалық адамды бақытты етеді. Ол үшін мұсылман Аллаға сеніммен иман келтіруі тиіс. Иманын иірмейінше, мұсылман жаны қараңғы түнекте қала бермек. Бүгіні бардың ертеңі бар дегендей, Аллаға қарсы келмеу яғни үкіміне мойынсұнып, парызын орындау, тыйымына қарсы болмау деген сөз. Ал ертеңі бардың келешегі зор дегендей, сеніміне кірбің түсірмей тікелей Оған үміттену, Одан жарылқау күтуі тиіс. Міне, осы қадамдарды Рамазаннан бастаса, мейірімді әрі парасатты яғни иманы толық мұсылман қалпына енген тақуа болады. «Егер кімде кім өз еркі мен нәпсісіне ие болса, онда ол өзін әлемнің ең бақытты адамымын деп санасын» деген дана да бақытын тақуалықтан тапқан. Ел санасында «Тақуа адам» басқа сипатпен қалыптасқан яғни діни жолмен жүретін шариғат адамы. Негізінде, мұсылманды өзінің дінінен бөліп қарастыруға болмайды. Мұсылман ата – ананың бір – біріне деген сенімі діннен бастау алған, ал ұрпақтары осы сенімнен нәр алады. Мұсылманның бір – бірінен артықшылығы тақуалықтарында. Сондықтан, бүтіндей бір елдің ұлы мен қызы, үлкені мен кішісі де Алладан қорқып, Рамазан оразасының қасиетіне бекінсе, бір елдің тақуалыққа бірден бір қадам басқаны. Ынта мен жігерді құнттап, ниетті бағыттаса, Жаратқан Алланың бәріне беретін құдіретті күші мен таза ырысы бар. Әрине, оған жетудің жолы жеңіл емес. Ол үшін, мұсылман алдымен нәпсісіне ие болған жөн. Нәпсі – бойдағы құмарлық, бір ғана ләззатпен бүкіл өмірді заматында теріс айналдыра салатын өлшеусіз жатқан алдамшы жалған сезім. Құлшылығын Рамазан оразасынан бастаған мұсылманның бойында алғашқыда соқыр сезімдері оянады. нәпсі дереу оларды қолға алады яғни пендеге жан – жақтан азғыру шабуылын жасайды. Жақтаушысы ретінде аяған болып, түрлі сылтаулармен адамды «әлпештейді». Ақырында ақылды адастырады не тұтқынға алады. Осылайша, мұсылман жан дүниесінде арпалыс басталады. Міне, осы жерде айласын асырғысы келген нәпсіні тізгіндеп алған абзал. Одан Аллаға деген шынайы ниет мықты болса, жабайы сезімдер әлсізденеді. Жаратқан Алласы үшін таңнан кешке дейін бір тамшы сусыз, азықсыз ашыққан ішкі дүние күн сайын шынығады. Ал нәпсі болса, ашығып өртене бастайды. Оның жалынды өртін Аллаға ұйыған иман, шыңдалған сенім, берік ауыз бен ораза хикметі толықтай сөндіреді. Осылайша, күнәдан тазарған мұсылман жаңа туылған нәрестедей, жеңіл сезініп, бойға таралған ыстық қандай жаңа күш пайда болады. Рухани құдіреттің самалы есіп, жақсы мен жаманды ажырата бастайды. Ораза Жаратушы мен пенде арасындағы ұлы ғибадат, сыры да екеуіне мәлім. Құрметті (с.ғ.с.) пайғамбарымыздың хадисінде де «Алла айтқан… ораза Менікі, оның сауабын Өзім берем». Бір сөзбен айтқанда, ораза Алланың бұйрығын орындау яғни Оның назарында екенін сезіну. «Алла сабырлылармен бірге» дейді. Сабырлық оразамен келетін мінез. Ол мұсылман құлшылығын еселеп, тақуалыққа апарады.
Тақуалық – исламның рухани өзегі. Рақымдылық пен мейірімділік бұлағы болған осы айда қолымыздағы бар мүмкіндікті ұлы игілікке айналдыру бүгінгі ұрпақ еншісінде.