НАСИХАТ

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Әбекеңнің он екі әңгімесі

(Екінші әңгіме)

ҚАРАҚШЫНЫ ЖЕҢГЕН БАЛА
яки сөз тазалығы

Иманның жартысы жақсы мінез.
Жақсы мінездің жартысы – жақсы сөз. Яғни, рухымыздың тазалығы – аузымыздан шыққан сөзіміздің жақсы-жаманынан білінеді. Сондықтан, біз бала жастан тілімізді тәрбиелеуге міндеттіміз. Аузымызға енетін тамақтың тазалығына қалай көңіл бөлсек, аузымыздан шығатын сөзге де солай көңіл бөлгеніміз жөн. Ол үшін, Ислам дініндегі мына қағидаларды білуге, орындауға тиіспіз.
Әуелі, айтатын сөзді жақсылап ойлап алып, сосын асықпай анық сөйлеу.
Сонан кейінгілері:
Біреудің көңілін қалдыратын, ренжітетін сөз айтпау;
Әңгімелесіп отырған кезде басқалардың сөзін бөлмеу;
Өзінен үлкен адамдардың алдында дауыс көтеріп сөйлемеу;
Өз құрбыларының жанында бет пішінін құбылтып, қолын сермеп, білгішсініп
сөйлемеу;

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
Қазіргі таңда елімізде пайғамбарымыздың сүннетін, хадистерін мойындамайтын «Құраншылар» деген жаңа топ пайда болды. Олар кімдер? Көздегені не?
– Ең әуелі ол топтың өздерін «Құраншылар» деп атауы дұрыс емес. Себебі, «Құраншылар» деген сөз «біз Құранды дұрыс түсініп, әр ісімізде оны басшылыққа аламыз» дегенге саяды. Ал енді Құранды Алланың адамзатқа жіберген ақырғы елшісінің хадистерінсіз дұрыс түсіну мүмкін бе? Әрине, жоқ. Олай дейтініміз, Алла елшісі Мұхаммед (с.а.у.) қасиетті Құран кітапты адамзатқа жеткізуші жай дәнекер ғана емес, оны егжей-тежейлі түсіндіруші, жалпысын жалқылайтын, кесек айтылған үкімдер мен жалпы айтылған ереже-қағидаларды тарқатып талдайтын ұлы ұстаз ретінде жіберілген. Құранда құлшылық мәселесі болсын, дүниелік қарым-қатынастарды реттейтін басқа құқықтық мәселелер болсын барлығы, көбіне, жалпы ереже күйінде айтылған.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Дұға қабыл болудың негізгі шарты «қабыл болды» деп сену. Егер дұға қабыл болды ма, болмады ма деп күмән етсеңіз Аллаһ Тағаланың  «Әл-Мужиб» дұғаларды, тілектерді қабыл етуші сипатына күмән еткен боласыз.

Сондай-ақ, «Худжатул Ислам» (Ислам айғағы, Ислам дәлелі, Ислам қорғаушысы) деген үлкен атаққа ие болған имам Ғазалидің «Ихяу улумид-дин» еңбегінде дұға, тілектердің тілеудің әдептері жайлы былай делінген: Біріншісі: Қасиетті уақыттар. Жылдың ішінде арафа күні, айлардың ішінде рамазан айы, апта ішінде жұма күні, түнгі уақыт ішінде сәресі мезгілі секілді.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Мәуліт күнін түрлі рухани шаралармен атап өтудің сауабы мол. Бұл жайлы хадис саласының мәшһүр ғалымы Хафиз Жәләлуддин әс-Сиюти өзінің «Мәуліт нәбиді атап өтудегі жақсы мақсат» деген кітабында мәуліттің үкімі жайлы сұралған сұраққа былай деп жауап берген: «...Мәуліт мерекесі жақсы бидғатқа жатады. Бұл амалды атқарушы сауапқа кенеледі. Себебі, мәулітте Пайғамбарымыздың қадір-қасиетін құрметтеу әрі оның дүниеге келуіне қуануды білдіру бар»(Али Жум’а, әл-Баян лима иашғалул-әзһан, 166-бет, Каир, 2005 ж.), – деп жауап берген.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

- Аға! М.м. Бұл тағы да сіз екенсіз ғой!
- Бұл сенбісің. Бүгін тағы не сұрайын деп едің?
- Осы жақын маңда арақ-шарап дүкенінде жеңілдік болып жатқан көрінеді. Соған асығып бара жатқаным ғой. Шампань алайын деп ем жаңа жылға.
- "Шаппан". Ол темекінің жетінші атасы ғой. 
- Ішімдік те харам дегіңіз келіп тұр ма?
- Менің дегенім маңызды емес. Сені мен мені мына ғаламды жаратқан Құдай Тағала және Оның елшісі айтқан.
- Қалай?
- Тыңда ендеше бір сәт аялдай тұр. Әл-қисса:

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

- Аға темекіңіз бар ма?
- Жоқ, оны не үшін шегесің? Харам емес пе?
- М.м. Білмеймін не үшін шегітінімді, ал харамдығын қайдан білесіз?
- Бір сәт тыңда ендеше. Әл-қисса:

Исламның алғашқы үш кезеңінде темекі деген нәрсе
жоқ болатын. Ол алғаш рет XVI ғасырда пайда бола
бастаған. Темекі Ислам әлеміне әсер ете бастағанан бастап
бұл туралы әр ғасырдың мүштәһид ғұламалары өз пікірін
білдірген. Ендеше осылардың көзқарастарын үшке бөліп
қарауға болады.