НАСИХАТ

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Араб тіліндегі «Ашура» сөзінің мағынасы «Ашара» яғни мұхаррам айының «оныншы» күні деген мағына береді. Біздің жыл санауымыз бойынша 622 жылы Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) Меккеден Мәдина қаласына көшкен жылы мұсылманша жылдың басы болып саналады. Яғни, һижри жыл санауы мұхаррам айымен басталады. Биыл мұхаррам айы Қарашаның 3 - і күні басталды. Ал мұхаррамның оныншы күні Қарашаның 13 - не сәйкес келіп отыр. Осы күні көптеген оқиғалар болған. Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) Мәдинаға келген кезінде иаһудилердің мұхаррам айының оныншы күні ораза ұстап жатқанын көріп: «Бұл қандай ораза?»,- деп оның мәнісін сұрайды Сонда олар: «Бұл күннің біз үшін маңызы зор. Өйткені, Аллаһ тағала бұл күні Мұсаны (ғ.с.) дұшпаннан құтқарған. Перғауынның көзін жойған. Мұса (ғ.с.) да осы күні шүкіршілік ретінде ораза ұстаған»,- деп жауап береді.Сонда Аллаһ Елшісі (с.ғ.с.): «فَأَنَا أَحَقُّ بِمُوسَى مِنْكُمْ» «Мұсаға (ғ.с.) сендерден мен жақынырақпын», - деп өзі де ораза ұстап басқаларға да ораза ұстауды әмір етеді. Ол кезде Рамазан оразасы парыз емес еді. Келесі жылы Рамазан айының оразасы парыз етілгенде, ашура күні ұсталатын оразаны әр адамның еркіне қалдырады. Осылайша ашура күні ораза ұстау «мұстахаб» сауапты амал болып есептеледі. Ибн Аббастың жеткізген риуаятында иаһудилерге ұқсамау үшін ашура күніне бір күн қалғанда, яғни тоғызыншы, оныншы немесе оныншы, он бірінші күндерін қоса ораза ұстауды өсиет еткені де бар.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Кейбір кісілер өмірінің ұзақтығын айтып, масаттанып жатады. Кейбір кісілер қыршын кетті деп біреудің өмірінің қысқалығын айтып күйзеліп жатады. Бірақ өмірдің құны оның қысқалығы не ұзындығында емес екен. Бәлки, оның ізгілікке толы болуы не күнәдан алшақ болуы екен. Өйткені адам өмірі басқа жаратылыстардың тіршілігіне ұқсамайды. Оның өмірі саналы түрде өтеді. Ол күнә жасауға да қайыр жасауға да толықтай еркі әрі мүмкіншілігі бар. Алла бұл өмірде адам баласын әр түрлі нәрселермен сынайды. Сондай-ақ сыны болғандықтан Алла адамға өмірді бірақ рет береді. Ойлануға, ақыл тастап, ой жүгіртуге жетерліктей мүмкіншілікте береді.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Аллаһ тағала айтты: «Расында Аллаһтың қасында көктер мен жерді жаратқалы Аллаһтың Кітабындағы айлардың саны он екі. Бұлардан төртеуі (Зул-Қағда, Зул-Хижжа, Мухаррам, Ражәб) тыйым салынған айлар. Міне осы берік дін. Онда бұл айларда өздеріңе зұлымдық жасамаңдар» («Тауба» сүресі 36 аят.).

Аллаһ елшісі (оған Аллаһтың игілігі мен сәлемі болсын) айтты: «Уақыт Аллаһ көктер мен жерді жаратқан күндегі түрге қайтып келді. Жыл он екі айдан тұрады. Олардың төртеуі (Зул-Қағда, Зул-Хижжа, Мухаррам, Ражәб) тыйым салынған болып табылады» (әл-Бухари 3197). Сонымен қатар, бұл ай «тыйым салынған», «киелі» деген ұғымдарды да қамтиды. Сөздік кітаптарда «мухаррам» сөзі, «құрметтелген», «ұлықталған» деген мағыналарды білдіреді.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Тұтас қоғамның індеті болып отырған жайдің бірі жастардың ажырасуы болып отыр. Жас шаңырақтың шайқалуына не түрткі болатынын дәл басып айту да қиын. Дей тұрғанмен кейде ағат ойдың жетегіне арбалып, жас жұбайлардың бірін-бірі құрметтей ала алмауының сыры түрлі себептерге толы. Дерек көздеріндегі мәліметтерге сүйенер болсақ. 2013 жылдың сегіз айында 34 мыңнан астам ажырасу тіркелген. Міне бұл қандай аянышты жағдай! Тәуелсіздіктің ашық аспаны астында өмір сүріп жатқан жас шаңырақтардың шайқалуы қабырғаны қайыстырады.

Алла тағала қасиетті Құранда, «Ер немесе әйелден кім сенген бойда түзу іс істесе, әлбетте, оны жақсы тіршілікте жаратамыз. Әрі оларға істеген істерінен жақсырақ сыйлық береміз» (Нахыл-97)-деп ескертеді. Сол үшін екі жастың көздеген мақсаты бір жерден шығып, Жаратушының бұйырығынына қарсы келмей, адамдық қасиетті сақтап, мұсылман баласына жат қылықтан аулақ болғаны абзал.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
«Пайғамбарлар тарихында» айтылғандай, пайғамбар Ибраһим ғәләйһис-сәләм Жаратушының қалауымен, - "Маған сендерді осы жерге қалдыруым бұйырылды" деп, екінші жұбайы Һажарды сәбиі Исмайлмен (ғ.с.) бірге елсіз-сусыз жатқан Хижаз өңіріне алып келіп тастайды да, тұрған мекені Египетке қайтады. Һажар анамыз тәуекел еткен күйде, әмірге бой ұсынып: "Жаратушым бізге жеткілікті!"- деп қала берген.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
Өмір деген өткінші дүние, кеше өмірге келген кісі бүгін, бүгін өмірге келген кісі ертең, әйтеуір күні біткен бұл жалған дүниемен түптің түбі қоштасып жатады... Бірақ бұл өмір жай ғана кісі келіп кететін есепсіз дүние емес. Әрбір пенде үшін сынақ дүниесі. Ол жай ғана өмір сүрмейді. Оған өмір сыйлаған Раббысының алдында әрбір саналы өмірі үшін есеп береді. Біреу бұл өмірі арқылы шын өмірінде табысқа жетеді. Біреу керісінше, өз өмірінің шын бағамын білмегендіктен түбі опық жейді. Біреу мол табысқы кенеліп ұтады. Біреу қолда бар мүмкіншілігінің бәрінен айырылып оңбай ұтылады. Адам өмірінің ақыры түптің түбінде осы екеуінің біреуімен ғана аяқталады.