НАСИХАТ

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
Ата-бабаларымыз ұзақ ғасырлардан бері, нақтырақ айтсақ сегізінші ғасырдан Ислам дінін ұстануымен қатар ұлттық салт, дәстүр, әдет, ғұрыптарын ұстанып келеді. Алайда соңғы кездерде кейбір бауырларымыз мұны теріске шығарып, шариғатқа қайшы деп санайды.
Алайда, Абай атамыз айтқандай: "Дәстүрдің озығы бар, тозығы бар" демекші, әдет пен ғұрыптардың барлығы бірдей емес. Сол үшін, оларға бір жақты қарауға болмайды. Себебі, әдет пен ғұрыптардың ішінде тыйым салынатыны, сондай-ақ рұқсат етілетіні, тіпті орындалуы қажет болып табылатындары да бар. Әрі шариғатта, «әл-`урф» (ғұрып) және «әл-`ада» (әдет) деп аталатын, адамдар арасында қалыптасқан салттар мен дәстүрлерді айқындайтын үкімдер көп. Сондай-ақ, «әл-қоуа`ид әл-фиқһия әл-кубра» деп аталатын, бүкіл ғалымдар бірауыздан келіскен, шариғаттың бес ұлы қағидаларының бірінде: «Әдет пен ғұрыпқа хақысы беріледі» (әл-`ада мухаккамә), - деп айтылған.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
«Мәуліт» араб тіліндегі «уәләдә» түбірінен туындаған сөз. Мағынасы «туылған жер, туылған уақыт, туған күн» дегенді білдіреді. Мұсылман мәдениетінде мәуліт сөзі Мұхаммед пайғамбардың (с.а.с.) туған күні үшін қолданылған. Ал ислам тарихшыларының басым көпшілігі пайғамбарымыздың (с.а.с.) туылған күнінің 571 жыл Рабиул-әууәл айының дүйсенбі күніне (571 жыл сәуір айына) сәйкес келгенін айтады. Соңғы жылдары Қазақстан мұсылмандары діни басқармасының бастамасымен елімізде мәулітті, яғни пайғамбарымыздың (с.а.с.) туылған күнін атап өту қолға алынып, игі шаралар ұйымдастырылып жатқаны баршаға мәлім. Дегенмен, қазақ бауырларымыздың арасында осы шараларға қарсылық білдіріп, «Мәулітті тойлау - бидғат» деушілер де бар. Ендеше мәулітті атап өтудің діни үкімі не? Бұл іс-шара қандай негіздерге сүйенеді? Баяндамамызда осы мәселелерді саралауға тырысамыз.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Құран Кәрім Алла Тағаланың Жәбірейіл періште арқылы ең соңғы пайғамбар Мұхаммедке (с.ғ.с) жіберілген Құдай заңы, өмір сүру ережелері.
Құран - бұл дүние өзінің соңына жеткенше жасайтын, күллі адамзат үшін өмірдің барлық салаларында (қоғамдық, әлеуметтік, экономикалық және моральдық) ең жоғары дәрежелі кемел заң үлгісі болатын Хақ кітап.
Құран Кәрім сөздері адамзатты надандықтан, зұлымдықтан, қараңғылықтан жарық жолға - ілім жолына, мәдениет жолына бастайды. Сондықтан оған заманның, уақыттың өзгеруі еш әсер етпейді. Құран еш уақытта заман, ғасыр соңында қалмайды, керісінше ғасырды, заманды өз соңынан жетелейді. Ол - қашан болса да жаңа, қай заманда болса да кемшіліксіз, кемелденген заң. Осылайша ол қиямет күніне дейін жалғаса береді.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
Мақтаулар  Аллаһ тағала үшін.  Ол Аллаһ өліммен - рақымсыз, қатал, жауыздың мойнын, залым патшалардың белін және өлмейтіндей уақытын босқа, қулық-сұмдықпен, келеке-мазақпен өткізгендердің істерін пайдасыз қылды. Зәбір мен опық жегізді. Олар өлімді жақтырмайтын, қашатын еді. Бірақ Һақ тағаланың уәде уақыты келгенде, оларға өлімді көрсетті және сарайларын мазарға, үйлерінің жарығын жан-жағы таспен өрілген, төбесі жабық қараңғы қабірге, қыз-қырқынмен көңіл көтеретін оларды құрт-құмырсқа құшағына, жер бетіндегі ойын-сауықтан жер астындағы қайғы-қасіретке, дос-жаранмен бірге болудан қабірде жалғыздыққа, жұмсақ атлас төсектен, қатты топыраққа өтті. Олардың салтанаты, сәнді-сәулеті, өлімнен қорғап қала алмады. Қане, олардың даусы шығып жатыр ма? Бүкіл жандылардың тағдыры өліммен аяқталатыны, одан кейін тақуалар ушін жалған дүниеден мәңгі бақытқа қауышуы болмақ. Қарсы шыққандар үшін де еркіндігін қолынан алған Аллаһқа мақтаулар мен мадақтаулар айтайық. Жер мен көк, әуелі, соңы, мадақ - Ол үшін.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

 «...Аллаһтың мақамы - ғажап мақам дүр. Ол мақамда ғашық құлдар серуен қылар. Ол мақамның Таухид деген дарағы бар,Саясында ғашық құлдар Пырақ ұстар. Әр бұтақтың мың жылдық өмірі бар, Әр қайсысы өзін өзі мекен қылар.Ол дарақтың миуасынан тартқан құлдар...»

Иә, Аллаһу Тағаланың пәндесіне берген мақамы (рухани деңгейі) әрқалай. Әрине, ең кемелденген рухани деңгей Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) мақамы болмақ. Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) Миғраж уақиғасында жеті қат көкке көтеріліп, әр аспаннан өзінен бұрын өткен пайғамбарларды көрген. Яғни, Жаратушы Ие оларға Қиямет күніне дейінгі тұрағын рухани деңгейіне, дәрежесіне қарай анықтап, Берзақ кеңістігін серуендетіп қойған. Барлық сахаба, уәлилер де «Көркем сөз» аталып кеткен Таухидтың (Ләә иләһә иллаллаһтың) нұрына шомылып, әр қандай мақамды (жетілу баспалтақтарын) басып өткен соң ғана рухани кемелдікке жете алған. Ахмет Яссауи (Аллаһ оған рахымды болсын) ақиқат іліміне жету үшін кемінде қырық мақамды (рухани деңгейді) басып өту керектігін айтады.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Адам даусынан шығатын неше түрлі әуезді үндер бар. Алайда олардың ешқайсысы ұзақ жасай алмаған.Айтушыны шаршатады не тындаушыны жалықтырады. Түптің түбі  естен шығып ұмытылады. Тек қана бір ғана әуезді үн ғасырлар бойы үздіксіз жер бетінде  қарыштап тұр екен. Ол -  Алланың бірлігіне шақырған азанның үні. Қазіргі күні жердің қай бұрышын, қай құрлығын, тіпті қай аралын ал, азансыз ауыл таппайсың. Бір сәтке дейін тоқтамай бірін-бірі іліп әкетіп жатады. Бейне бір жердің қозғалысының өзі азанның үнінен қуат алып, Алланы ұлықтаумен тербетіліп жатқандай. Сол азанды күнделікті  күніне ең аз дегенде бір рет болса да біз  өз ауламыздан естиміз. Көбіміз оны жай ғана әуезді үн ретінде қабылдаймыз. Көңілімізге жақса тамсанып тыңдаймыз. Жақпаса, «әй, мына қарға дауысты, қайсысы?» деп сөгіп те тастаймыз. Ол не үшін азан айтып жатыр, неге шақырып жатыр, оған көңіл бөлгіміз келмейді.  Алланың бірлігі мен бақытқа  шақырған  азаншының сөзіне жауап бермейміз. Бүкіл бақыттылығымыз  жалғанның жалпағында жатқандай, күйбең тіршіліктің  әлегімен  әуре боламыз.