« ... Сен де сүй Ол - Алланы жаннан тәтті»
Абай ҚұнанбайұлыАлла Тағала: «Бейнеленген қара балшықтың кеуіп, сыңғырлағанынан адам жаратамын. Оған жаратылысын тәмамдап, Рухымнан үрлеген (жан салған) сәтте, оған сәжде қылыңдар», - дейді Құран Кәрімде. (Хыжыр сүресі, 28-29 аяттар).
Жаратушы Ие Рухын үрген кезде сыңғырлап кепкен адам бейнесіндегі қара балшыққа жан бітіп, алғашқы пайғамбар әрі алғашқы пенде - Адам (ғ.с) өмірге келді. Араб тілі сөздіктерінде «жан» - «нәфс (нәпсі)» деп аударылады. Денедегі нәпсінің қызметі - ағза қажеттілігін өтеп, дене тіршілігі мен қозғалысын қамтамасыз ету. Тек осы мақсат үшін Раббымыз, сыры мен жаратылысы Өзіне ғана мәлім рухани нәрсені біздің денемізге орналастырып қойған. Сондықтан тіршілік қажеттілігі үшін нәпсі қалауына ерік берілген. Тәкәппарлық, үстемдік, реніш, күйзеліс, жалқаулық, қызғаншақтық, қаскөйлік, зұлымдық, қулық-сұмдық, ашкөздік сияқты жиіркенішті әдеттер мен қорқыныш, тәубе, қанағат, қуаныш, шаттық, мейірім-шапағат, рахымдылық, сүйіспеншілік секілді ішкі күй де нәпсі қалауының нәтижесімен болып жатады. Сондықтан адамның бүгінгі тіршілігі ғана емес, сондай-ақ, келесі, о дүниедегі өмірі де нәпсі тәрбиесіне тікелей қатысты болмақ. Әрине, ең жетілген тәрбие бұлағы Алла Тағаланың сөзі - Құран Кәрім мен Пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) хадис шәрифтеріндегі бұйрықтар, тыйымдар, нұсқаулар мен ақыл-кеңес екендігі дау туғызбас. Яғни, Ислам ілімі қашаннан тәрбиенің кінәратсыз кілті болып, қоғамның иманды азаматтарын қалыптастыруда теңдессіз қызмет атқаруда.
Толығырақ...