НАСИХАТ

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Сахаба Жәбир ибн Абдилланың айтуы бойынша Пайғамбарымыз (с.а.у.) құтпа оқып тұрғанда, Сүләйк ибн Ъамр әл-Ғатафани деген кісі кіріп келеді. Сонда Алланың елшісі оған: «Намаз оқыдың ба?» деп сұрайды. Әлгі кісі оқымағанын айтады. Сонда Алла елшісі: «Тұр да екі рәкәғат намаз оқы!», – дейді(Бухари – №930,931 хадис).

Алайда бұл хадис «имам құтпа оқып жатқанда, кешігіп келген кісінің екі ракәғат сәлем намазын оқуына болады» дегенге дәлел бола алмайды. Бұның бірнеше себебі бар: Пайғамбарымыздың бұл әмірі тек әлгі Сүләйк ибн Ъамр әл-Ғатафани деген кісіге ғана қатысты айтылған. Бұған дәлел келтірер болсақ, Даруқутнидің  хадис жинағында келген бір риуаятта  жоғарыда аты аталған сахаба Жәбир ибн Абдилла былай дейді: «Жұма күні Сүләйк әл-Ғатафани кіріп келді. Пайғамбарымыз (с.а.у.) оған: «Екі ракағат намаз оқы. Және мұндайды (намаз оқуды кейін) қайталама!», – дейді (Дарукутни – 2/328 бет, №1620 хадис). Яғни, Пайғамбарымыз әлгі сахабаға тек сол кезде ғана екі ракағат намаз оқуын айтып, кейінен  имам құтпа оқып тұрғанда осылайша намаз оқуды қайталамауын әмір етіп тұр.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Әшәб ибн Абдулазиз Имам Малик туралы
былай дейді: «Бірде ел жатқан уақытта сыртқа шықтым. Малик ибн Әнәстің
үйінің жанынан өтіп бара жатып, оның намаз оқып жатқанын байқап қалдым.
«Фатиханы» оқып болған соң, «Тәкәсүр» сүресін оқи бастады. «Сол күні
берілген ырыс-береке мен несібелерден сөзсіз сұраласыңдар» аятына жеткен
кезде кемсеңдеп, жылай бастады. Әлгі аятты қайта-қайта қайталап жылай
берді. Мен баратын жеріме де бармай, көз алмай тыңдап қалдым. Осылайша
ол таң намазына дейін жылады. Шапақ атқанда ғана, рүкүғке барып, намазын
бітірді. Мен де үйге барып, дәрет алып, таң намазын оқу үшін мешітке
бардым.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Иә,
кімнің қандай болып өлетінін, қалай қайта тірілетінін ешкім біле
алмайды. Баяғыда елдің тақуа данышпан адамдарына барып сәлем беріп,
«хал-ахуалыңыз қалай?» деп сұрағанда: «Е, е несін сұрайсың? Өмір бойы
жасаған құлшылығыңның қияметте алдыңнан қалай шығары белгісіз, мақтаныш
адамның барлық сауабын құйындай әкетуі де әбден мүмкін. Жасаған
амалдарымның қабыл болуы да белгісіз.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Мұсылманның бір парызы зекет деген ...

Құран кәрімде Алла тағала «адамзатты өзіме құлшылық үшін жараттым» дейді. Ал осы құлшылықтың бастауы адамзаттың ішкі дүниесімен үндестіктен туындайды. Ол жүректен шығатын сенім, сүйсіну, үміт, жақсы көру, қорқу, сүйіспеншілік сияқты ішкі сезімдер. Махаббатпен жаратқан жалғыз Аллаға арналып сезінген осы ішкі сезімдер жүректе толысып, тасып сыртқы амалдардан көрініс береді. Яғни, ол кісінің бүкіл жан дүниесі дене мүшесі, жиған терген мал дүниесі бір Аллаға құлшылық ете бастайды. Соның қатарында мал құлшылығы дініміздің бүтін бір негізгі бөлшегіне ұқсайды. Мал дүние көз тоймағандықтан ба, әлде тынымсыз еңбекпен біткендіктен бе адам баласына жақсы көрінген. Сондай жүрегіне жақын нәрсені Алла үшін деп жұлып алып, өзгеге беру өте қиын іс, ерлікті, иманды шынайылықты талап етеді. Алла оны осы себептен болар құлшылықтың ең көркем түріне жатқызады.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Сапар (сафар) айы (арабша: شهر صفر) — мұсылманша күнтізбе бойынша екінші ай, Мухаррам айынан соң келеді. Хиджраның 1435 жылындағы сапар айының басталуы 2013 жылдың 4-желтоқсанына сай келді. “Сапар” сөзінің (арабша: صفر) ай атына қатысты кең тараған екі мағынасы бар:

1) сары, сарғаю: сапар айына атау берілгенде күз болып, айнала сап-сары түске оранған;

2) бос, нөл (араб: сифр): мұсылмандар осы айда Меккеден көшіп кеткеннен кейін қала босап қалған.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Араб тіліндегі «Ашура» сөзінің мағынасы «Ашара» яғни мұхаррам айының «оныншы» күні деген мағына береді. Біздің жыл санауымыз бойынша 622 жылы Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) Меккеден Мәдина қаласына көшкен жылы мұсылманша жылдың басы болып саналады. Яғни, һижри жыл санауы мұхаррам айымен басталады. Биыл мұхаррам айы Қарашаның 3 - і күні басталды. Ал мұхаррамның оныншы күні Қарашаның 13 - не сәйкес келіп отыр. Осы күні көптеген оқиғалар болған. Пайғамбарымыз (с.ғ.с.) Мәдинаға келген кезінде иаһудилердің мұхаррам айының оныншы күні ораза ұстап жатқанын көріп: «Бұл қандай ораза?»,- деп оның мәнісін сұрайды Сонда олар: «Бұл күннің біз үшін маңызы зор. Өйткені, Аллаһ тағала бұл күні Мұсаны (ғ.с.) дұшпаннан құтқарған. Перғауынның көзін жойған. Мұса (ғ.с.) да осы күні шүкіршілік ретінде ораза ұстаған»,- деп жауап береді.Сонда Аллаһ Елшісі (с.ғ.с.): «فَأَنَا أَحَقُّ بِمُوسَى مِنْكُمْ» «Мұсаға (ғ.с.) сендерден мен жақынырақпын», - деп өзі де ораза ұстап басқаларға да ораза ұстауды әмір етеді. Ол кезде Рамазан оразасы парыз емес еді. Келесі жылы Рамазан айының оразасы парыз етілгенде, ашура күні ұсталатын оразаны әр адамның еркіне қалдырады. Осылайша ашура күні ораза ұстау «мұстахаб» сауапты амал болып есептеледі. Ибн Аббастың жеткізген риуаятында иаһудилерге ұқсамау үшін ашура күніне бір күн қалғанда, яғни тоғызыншы, оныншы немесе оныншы, он бірінші күндерін қоса ораза ұстауды өсиет еткені де бар.