- НАСИХАТ
- ҚАРАЛДЫ: 15275
Бала тәрбиесіндегі Пайғамбар (с.ғ.с.) сүннеттері
Адамзаттың таңдаулысы (с.ғ.с.) бала өмірге келмей жатып-ақ оған қамкөңілділік танытатын. Баланың өмір есігін ашқанын қуаныш көретін.
Адамзаттың таңдаулысы (с.ғ.с.) бала өмірге келмей жатып-ақ оған қамкөңілділік танытатын. Баланың өмір есігін ашқанын қуаныш көретін.
Ең әуелі бидғат сөзінің тілдік және шариғи терминдік мағынасын жан-жақты түсініп көрейік. Бидғаттың тілдік мағынасы: жаңалық, жаңалық енгізу, жаңа нәрсе, кемел дінге енген жаңалық. Ибн Сакит: «Бидғат – әрбір кейіннен пайда болған жайт. Әдет-ғұрыпта мубтадиғ (бидғатшы) сөзі көбінесе жамандау мағынасында қолданылады», - дейді. Әбу Ғаднан: «Мұбтадиғ – осы іспетті іс-әрекетті бұрын соңды ешкім жасамаған амалды жасаушы.
Ханафи мәзхабы ғалымдарының және бірнеше шафиғи ғалымдарының пікіріне сәйкес, дәрет алғанда мойынның артқы жағы мен желкені сипау (мәсих тарту) мустаһаб (дұрыс) деп саналады. Бұл пікір нақты хадистерге негізделген, олардың кейбіреулері сенімді болып табылса, ал кейбіреулері – әлсіз, алайда олардың бәрі бірігіп жеткілікті дәлел бола алатын күшке ие:
Етеккір (хайыз) мен босанғаннан кейінгі тазару (нифас) фиқһын білу мұсылманның күнделікті өмірінде болып жататын көптеген жағдайларда қажет. Егер адамдар етеккір фиқһын түсінбесе, олар ажырасуға болмайтын кезде ажырасуы немесе керісінше, заңдастырылмаған неке құруы мүмкін.
Истихара (الإستخارة) дегеніміз – бір нәрсенің қайырлы болуын тілеу. Шариғаттағы мағынасы, бір іске аяқ баспас бұрын, көңілдегі күдікті сейілту үшін, ең дұрыс таңдауды Алладан намаз оқып немесе арнайы дұға айтып тілеу.
Жұма - қасиетті һәм берекелі күн. Бұл туралы Парасат падишасы (с.а.у) хадис-шарифтерінің бірінде: «Кітап иелері өздерінен бізді төмен санағанмен, қиямет күні біздің мерейіміз үстем болады. Себебі, бізден бұрын оларға Кітап берілді. Алла Тағала оларға Жұма күнін парыз еткенмен, олар адасып басқа күндерге құрмет көрсетті. Бізге, Тәңір Тағала осы күні тура жолды көрсетті. Осы себептен де (адасқандықтан), олар артта қалып қойды. Яһудилердің ғибадат күні ертең (сенбі), ал насаралардың құлшылық күні бірсүкүні (жексенбі)» - дейді.